Budapeszt: Dobiega końca przebudowa północnego mostu kolejowego
Jak informuje agencja OrientPress, w Budapeszcie częściowo oddano do użytku zupełnie przebudowany północny most kolejowy (Északi Vasúti Összekötő Híd), na linii kolejowej nr 2 łączącej dworce kolejowe Budapest Nyugati pu i Budapeszt Keleti pu z Ostrzychomiem (Esztergom). W związku z tym pociągi kursujące między Ostrzychomiem i Budapesztem powróciły na tą linię i już tylko w soboty i w niedziele kursują na trasie zastępczej między dworcem rozrządowym Budapeszt-Óbuda oraz mostem Małgorzaty, korzystając z torów linii kolejowej Budapesti Helyiérdekű Vasút łączącej miasto Szentendre z Budapesztem.
Konstrukcja mostowa została wymieniona na zupełnie nową, dzięki temu trasę nie tylko przebudowano na dwutorową, ale pociągi będą mogły kursować na niej 80 km/h zamiast dotychczasowych 30 km/h. Drugi tor chwilowo zbudowany zostanie do odległego od stolicy o 32 km miasta Piliscsaba, gdzie działa Katolicki Uniwersytet im. Pétera kardynała Pázmány, a dopiero w późniejszym terminie aż do Ostrzychomia i dalej do Komárom. Linia zostanie także zelektryfikowana. Część pociągów do Piliscsaba niezmiennie kursować będzie nową trasą przez Budapeszt-Óbuda i Budapeszt-Kaszásdülő do mostu Małgorzaty (Margit-híd).