Budapeszt: Czy z powodu długów BKV kolej dojazdowa BHÉV przejdzie w ręce MÁV?
Jak piszą węgierskie gazety Népszava i Menedzsment Fórum, ponieważ jednym ze sposobów pozbycia się horrendalnych długów stołecznych zakładów komunikacyjnych BKV jest zwrócenie budapeszteńskich kolei dojazdowych kolejom MÁV, znów „tematem dnia“stało się ewentualne przekazanie przez stołeczny magistrat wszystkich linii BHÉV ministerstwu gospodarki i komunikacji, czyli de facto kolejom MÁV. Przed okupacją sowiecką, a potem przez krótki okres czasu od 1952 roku do 1956 r., koleje BHÉV były spółką córką MÁV. Wówczas – piszą gazety – „na liniach tych odbywała się także komunikacja towarowa. Ponieważ rozstaw torów jest ten sam, a nawet tory tramwajowe i metra również są normalnotorowe, absolutnie nic nie stoi na przeszkodzie, ażeby obie koleje scalono, albo przekazano je np. kolejom GySEV/ROeEE. Przy połączeniu systemów nie stanowi żadnego problemu różne napięcie trakcyjne MÁV, BHÉV i BKV, ponieważ współczesne pojazdy trakcyjne można zamówić w wariancie wielosystemowym.