Bruksela: Ostatnie jazdy serii 16 SNCB
Już ostatnie tygodnie kursują lokomotywy serii 16 należące do SNCB, które z racji zmniejszonych przewozów zostaną zastąpione przez pojazdy serii 13. Lokomotywy te zostały dostarczone w 1966 roku dla obsługi pociągów międzynarodowych z Belgii do Francji, Holandii oraz Niemiec i od czasu wprowadzenia kursowały z pociągami międzynarodowymi aż do momentu pojawienia się zespołów Thalys, które je zastąpiły. Jednak z racji swojej uniwersalności lokomotywy te trafiły na czoło pociągów pasażerskich. Łącznie osiem lokomotyw zostało wybudowanych przez La Brugeoise et Nivelles SA. (BN), które w 1988 roku zostało wykupione przez koncern Bombardier, natomiast wyposażenie trakcyjne dostarczyło Ateliers de Constructions Electriques de Charleroi (ACEC). Lokomotywy o długości 16,65 metra, masie 82,6 t i układzie osi Bo’Bo’miały moc 2,78 MW, prędkość maksymalną 160 km/h i możliwość pracy pod czterema systemami zasilania 1,5 kV DC, 3 kV DC, 15 kV 16,7 Hz AC oraz 25 kV 50 Hz AC.