Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Brno/ Pardubice: Mieszkańcy niezadowoleni z przesiadek na granicach krajów (województw).

inforail
04.01.2007 20:36
W nowym rozkładzie jazdy wprowadzono na niektórych liniach pociągi regionalne z przesiadką zamiast dotychczasowych pociągów bezpośrednich. Takie rozwiązanie dotknęło również miejscowość Svitavy znajdującą się na dwutorowej magistrali z Pragi przez Pardubice do Brna.
Ponieważ kraj pardubicki oraz połudnowomorawski zamówiły inne typy przewozów regionalnych, więc koleje czeskie postanowiły rozdzielić dotychczasowe połączenia bezpośrednie na osobne skomunikowane ze sobą pociągi. W taki oto sposób dotychczasowa relacja Česka Třebova –Brno została rozdzielona na pociągi osobowe relacji Česka Třebova –Letovice złożone z lokomotywy i trzech wagonów oraz Letovice –Brno, która jest obsługiwana sześcio wagonowymi jednostkami elektrycznymi serii 560. Jako punkt przesiadek wybrano Letovice.
Jednak faktyczne zrealizowanie założenia okazało się być mało praktyczne. Pociągi z Brna wyjeżdżają w takcie, natomiast ze stacji Česka Třebova wyjeżdżają nieregularnie. To powoduje, że nie zawsze połączenia są możliwe. Również sama stacja w Letovicach jest zupełnie nie przygotowana do celów punktu przesiadkowego. Brakuje systemu informacji pasażerskiej oraz stosownych urządzeń dla pasażerów jak chociażby poczekalnia. Te sprawy mają zostać uregulowane dopiero dzięki nowej stacji w Letovicach, która będzie wybudowana bliżej centrum miasta. Jednak zanim ona powstanie minie 10 lat.
Jak nic na jaw wychodzi brak w Czechach zespołów trakcyjnych zbliżonych do EN57. Wówczas można by pogodzić wszystkie potrzeby pasażerów występujące na linii. Z Brna wyjeżdżałyby dwa zespoły, z których jeden byłby odczepiany w Letovicach, a pierwszy kontynuowałby podróż do stacji Česka Třebova. Rozwiązanie polegające na kupnie nowych zespołów byłoby napewno tańsze i szybsze w realizacji od budowy nowej stacji.
 
Źródło: Opracowane na podstawie www.zelpage.cz