TransInfo Archiwum|Inforail|Przewoźnicy|Brno/ Pardubice: Mieszkańcy niezadowoleni z przesiadek na granicach krajów (województw).
Brno/ Pardubice: Mieszkańcy niezadowoleni z przesiadek na granicach krajów (województw).
inforail
04.01.2007 20:36
Brno/ Pardubice: Mieszkańcy niezadowoleni z przesiadek na granicach krajów (województw).
W nowym rozkładzie jazdy wprowadzono na niektórych liniach pociągi regionalne z przesiadką zamiast dotychczasowych pociągów bezpośrednich. Takie rozwiązanie dotknęło również miejscowość Svitavy znajdującą się na dwutorowej magistrali z Pragi przez Pardubice do Brna.
Ponieważ kraj pardubicki oraz połudnowomorawski zamówiły inne typy przewozów regionalnych, więc koleje czeskie postanowiły rozdzielić dotychczasowe połączenia bezpośrednie na osobne skomunikowane ze sobą pociągi. W taki oto sposób dotychczasowa relacja Česka Třebova –Brno została rozdzielona na pociągi osobowe relacji Česka Třebova –Letovice złożone z lokomotywy i trzech wagonów oraz Letovice –Brno, która jest obsługiwana sześcio wagonowymi jednostkami elektrycznymi serii 560. Jako punkt przesiadek wybrano Letovice.
Jednak faktyczne zrealizowanie założenia okazało się być mało praktyczne. Pociągi z Brna wyjeżdżają w takcie, natomiast ze stacji Česka Třebova wyjeżdżają nieregularnie. To powoduje, że nie zawsze połączenia są możliwe. Również sama stacja w Letovicach jest zupełnie nie przygotowana do celów punktu przesiadkowego. Brakuje systemu informacji pasażerskiej oraz stosownych urządzeń dla pasażerów jak chociażby poczekalnia. Te sprawy mają zostać uregulowane dopiero dzięki nowej stacji w Letovicach, która będzie wybudowana bliżej centrum miasta. Jednak zanim ona powstanie minie 10 lat.
Jak nic na jaw wychodzi brak w Czechach zespołów trakcyjnych zbliżonych do EN57. Wówczas można by pogodzić wszystkie potrzeby pasażerów występujące na linii. Z Brna wyjeżdżałyby dwa zespoły, z których jeden byłby odczepiany w Letovicach, a pierwszy kontynuowałby podróż do stacji Česka Třebova. Rozwiązanie polegające na kupnie nowych zespołów byłoby napewno tańsze i szybsze w realizacji od budowy nowej stacji.
Źródło: Opracowane na podstawie www.zelpage.cz
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024