Braniewo: Wolne moce przerobowe terminalu PKP i CTL Logistics

inforail
16.03.2010 13:34

Wspólny terminal wielostanowiskowy CTL i PKP na przejściu w Mamowie-Braniewie jest obecnie wykorzystywany jedynie w 10-25%. Jak deklarują przedstawiciele CTL, firma szuka obecnie możliwości lepszego zagospodarowania terminala. Na niczym spełzły rozmowy z PKP, które nie wykorzystuje w pełni terminala, a w ostatnim czasie kupiło udziały w spółce Mir Trans.
Właścicielami terminala są wspólnie CTL Północ i PKP S.A.. Do CTL należy 51% udziałów, do PKP –49%. Jednak mimo lekkiego odbicia w przewozach terminal nadal jest wykorzystywany jedynie w niewielkiej części. Terminal posiada instalacje do przeładunku chemii płynnej, amoniaku, materiałów sypkich, nawozów mineralnych i drobnicy. Jest także wyposażony w wagę samochodową.
W tej chwili szukamy możliwości zagospodarowania wolnych mocy terminala. Mamy kilka pomysłów, związanych z przewozami przez wschodnią granicę, ale na razie zbyt wcześnie, aby ujawniać szczegóły. –mówi Artur Pielech, Wiceprezes Zarządu, Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu.
Jak przyznaje, duże nadzieje spółka wiązała ze współpracą z PKP Cargo, które potrzebuje terminala. W ostatnim roku Zarząd Spółki CTL Północ, zarządzającej terminalem składał propozycje współpracy kierownictwu Zakładu Przewozów Towarowych w Gdyni PKP Cargo. Rozmowy dotyczyły intensyfikacji działań przeładunkowych na bazie CTL Północ, połączonych z realizowanymi przez PKP Cargo przewozami. Odbyła się nawet prezentacja potencjału bazy i jej możliwości przeładunkowych. Niestety, PKP Cargo nie było zainteresowane współpracą. Tym bardziej zdziwiło nas kupienie przez spółkę zależną PKP Cargo udziałów w Mir Trans. Sądziliśmy, że PKP Cargo zdecyduje się najpierw wykorzystać moce przerobowe terminala, który jest naszą wspólną własnością. Mimo to nadal mamy nadzieję, że będziemy mogli współpracować w zakresie przeładunków na tym terminalu. –dodaje Artur Pielech.
W porównaniu do terminala Mir Trans, terminal CTL Logistics i PKP jest lepiej zlokalizowany –w przypadku terminala Mir Trans konieczny jest przejazd przez miasto i dość obciążony przejazd kolejowy. Ponadto na terminalu Mir Trans możliwe są jedynie przeładunki drobnicy, nawozów mineralnych i materiałów sypkich.