Brak zakupu dodatkowych Dartów to?
Poseł Paweł Olszewskikontratakuje. Przypomnijmy, że polityk pytał MIB o plany związanez zakupem dodatkowych dziesięciu Dartów.
Odpowiedź była negatywna, o czympisaliśmy na łamach InfoRail. W kolejnej interpelacji poselskiejPaweł Olszewski wraca do tego tematu w kontekście zmianwłasnościowych w spółce Przewozy Regionalne sp. z o.o. Otóżposeł przypomina, że w grudniu 2008 roku w wyniku przeniesieniaudziałów z PKP S.A. właścicielami PKP Przewozy Regionalne zostałysamorządy wszystkich województw. Tym samym spółka opuściłaGrupę PKP. Zgodnie z programem wyborczym Prawa i Sprawiedliwościbył to jeden z błędów poprzedniej ekipy rządzącej, którydoprowadził do permanentnego kryzysu na kolei. Partia ta zapowiadałaodzyskanie tego segmentu przewozów kolejowych i wprowadzenierozwiązań analogicznych do niemieckich i francuskich. Olszewskipisze w interpelacji, że PiS zapowiadał powrót wszystkich udziałówspółki do Skarbu Państwa, a następnie dokapitalizowanie jej kwotą500 milionów zł z przeznaczeniem na zakup nowego taboru. Cociekawe, w tekście programu wyborczego PiS znajduje się teżobietnica zakupu ?co najmniej 80 nowych składów, które powinnybyć zamówione w krajowych fabrykach?. Jakże niedorzecznie brzmidziś ta deklaracja, kiedy Ministerstwo zamiast kupić od PESABydgoszcz w trybie bezprzetargowym 10 pojazdów typu Dart, powołujesię na ?sporą grupę klientów kolei?, która preferujepodróżowanie składami tradycyjnymi zamiast nowoczesnymi składamipolskich producentów ? pisze poseł Olszewski. Czy ma rację?Oceńcie sami.
Poseł Paweł Olszewski stawiaministrowi infrastruktury i budownictwa pytania:
1. Czy rząd Prawa i Sprawiedliwościpodtrzymuje obietnicę w przedmiotowej sprawie?
2. Jakie działania podjęłoMinisterstwo w celu zakupu udziałów spółki Przewozy Regionalneprzez Skarb Państwa?
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
3. Kiedy planowany jest zakup udziałówspółki Przewozy Regionalne przez Skarb Państwa?
Do tematu wrócimy.
„