TransInfo Archiwum|Inforail|Przewoźnicy|Bombrdier i Trenitalia podpisały kontrakt na dostawę 50 dodatkowych lokomotyw
Bombrdier i Trenitalia podpisały kontrakt na dostawę 50 dodatkowych lokomotyw
inforail
04.05.2011 21:02
Bombrdier i Trenitalia podpisały kontrakt na dostawę 50 dodatkowych lokomotyw
Lokomotywy E464 wzmocnią włoską flotę pojazdów przeznaczonych do regionalnych przewozów pasażerskich. Trenitalia (koleje włoskie) złożyła w Bombardier Transportation nowe zamówienie na dostawę dodatkowych 50 ekonomicznych i sprawdzonych w eksploatacji elektrycznych lokomotyw E464. Zamówienie stanowi opcję do umowy na dostawę 100 pojazdów, która zawarta została w 2009 roku. Kontrakt, o wartości ok. 128 milionów euro (186 milionów USD), to kolejny krok w budowaniu pozycji lokomotyw Bombardiera we Włoszech. Razem z nowym zamówieniem Trenitalia zamówiła łącznie 688 lokomotyw E464, z których 570 jest już z powodzeniem eksploatowanych w przewozach komercyjnych. Dostawa lokomotyw przewidziana jest na lata 2012-2013.
„Dzięki dodatkowym 50 lokomotywom E464 Trenitalia eksploatować będzie jedną z największych w Europie flot pojazdów szynowych jednego rodzaju. Czyni ją to jednym z pierwszych operatorów odnoszących wymierne korzyści ze znacznie obniżonych kosztów eksploatacji i utrzymania”, powiedział Åke Wennberg, prezes Dywizji Lokomotyw i Wyposażenia w Bombardier Transportation. „Lokomotywy E464 cieszą się takim samym powodzeniem na rynku włoskim jak lokomotywy BOMBARDIER TRAXX na rynkach wielu innych państw europejskich.”
„Jesteśmy naprawdę dumni z nowego zamówienia i wdzięczni spółce Trenitalia, że po raz kolejny uwierzyła w zdolności produkcyjne naszego zakładu w Vado Ligure”, powiedział Roberto Tazzioli, Generalny Przedstawiciel Bombardier Transportation na Włochy. „Nowe zamówienie wzmacnia już i tak silną pozycję Bombardier Transportation we Włoszech. Stanowi to dla nas zachętę do dalszego oferowania Trenitalii naszych wyjątkowych rozwiązań, które przyczynią się do uplasowania włoskich przewozów regionalnych oraz kolei wielkich prędkości pośród największych na świecie”, dodał Tazzioli.
Lokomotywy E464, posiadające moc maksymalną 3,5 MW, mogą poruszać się z prędkością 160 km/h. Znane są ze swojej niezawodności, dostępności oraz ułatwionego serwisu przez cały cykl ich życia.
Informacja o lokomotywach Bombardiera
Bombardier jest największym producentem lokomotyw w Europie i największym producentem lokomotyw elektrycznych na świecie. Portfolio lokomotyw Bombardiera obejmuje wszystkie segmenty pojazdów – od bardzo ciężkich lokomotyw po pojazdy wielkich prędkości, przeznaczone do przewozów pasażerskich. Do chwili obecnej sprzedano ok. 4000 lokomotyw Bombardiera.
Bombardier we Włoszech
Bombardier Transportation jest jednym z najważniejszych producentów taboru kolejowego we Włoszech i bierze udział w kilku najważniejszych projektach kolejowych w kraju. Dostarcza różnego rodzaju lokomotywy elektryczne dla Trenitalii, nowe pociągi wielkich prędkości V300ZEFIRO, pociągi wielkich prędkości ETR500 (jako członek konsorcjum Trevi), pojazdy do transportu pasażerów na lotnisku Rome-Fiumicino, tramwaje dla Mediolanu i Palermo, systemy napędowe do nowych pojazdów metra w Rzymie oraz systemy zarządzania ruchem kolejowym dla różnych odcinków włoskiej sieci kolejowej (SCMT).
Bombardier zatrudnia we Włoszech około 700 pracowników. 500 osób pracuje w zakładzie w Vado Ligure, który powstał w 1905 roku i w którym do dzisiaj wyprodukowano ponad 1500 lokomotyw. 200 osób pracuje w centrum inżynieryjnym w Rzymie, którego praca koncentruje się na technologiach sterowania ruchem kolejowym, urządzeniach sygnalizacyjnych oraz systemach zarządzania ruchem kolejowym.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024