Bombardier zrealizował kolejne projekty w Polsce
Bombardier Transportation zakończył realizację kolejnychkluczowych projektów w dziedzinie systemów sterowania ruchem kolejowym dlapolskich kolei. Przedłużony został również kontrakt na utrzymanie systemów srkBombardier Transportation eksploatowanych na sieci kolejowej PKP.
BOMBARDIER INTERFLO200 na linii Warszawa ? Łódź
Z końcem 2015 roku system BOMBARDIER INTERFLO 200uruchomiony został na odcinku Warszawa Zachodnia-Skierniewice liniiWarszawa-Łódź, jednej z najważniejszych i najbardziej obciążonych ruchem liniimagistralnych. Projekt został zrealizowany przy niewielkich zakłóceniach wprowadzonych pracach przewozowych, w tym na najbardziej obciążonej stacjiWarszawa Włochy, przez którą dziennie przejeżdża ponad 440 pociągów.
Zakres prac obejmował m.in. utworzenie na stacji w GrodziskuMazowieckim Lokalnego Centrum Sterowania, wyposażonego w system zdalnegokierowania i sterowania ruchem kolejowym EBI Screen 300. Inwestycja ta zostałazrealizowana przez zakład Bombardier Transportation z Katowic w rekordowokrótkim czasie trzech miesięcy. Produkowany w Polsce zaawansowanytechnologicznie napęd zwrotnicowy EBI Switch 2000, zastosowany przy realizacjitego projektu, zapewnia szereg dodatkowych korzyści dla linii dużych prędkościoraz lepsze zabezpieczenie przed trudnymi warunkami atmosferycznymi wporównaniu z tradycyjnymi rozwiązaniami. Charakteryzuje się budową modułową, coznacznie ułatwia jego serwis utrzymania oraz nie wymaga demontażu urządzeniapodczas wykonywania prac związanych z utrzymaniem torowiska.
92 przejazdy z EBIGate
W grudniu 2015 roku Bombardier Transportation zakończyłrównież realizację kolejnego bardzo skomplikowanego projektu. W ramach programumodernizacji sieci kolejowej Bombardier wyposażył łącznie 92 przejazdy wsystemy sygnalizacji przejazdowej EBI Gate, zlokalizowane w siedmiuwojewództwach. Prace modernizacyjne realizowano zgodnie ze standardami robótbudowlanych FIDIC (Międzynarodowej Federacji Inżynierów Konsultantów), a zakreswymaganych prac obejmował branże: drogową, torową, automatyki kolejowej orazenergetyczną i teletechniczną.
Projekt realizowany w ramach konsorcjum z KrakowskimiZakładami Automatyki S.A. (KZA Kraków) obejmujący dostawę, instalację, testy iuruchomienie tak dużej liczby systemów sygnalizacji przejazdowej również zostałzrealizowany zgodnie z bardzo napiętym harmonogramem. Sześć z 92 przejazdówzlokalizowanych było na kluczowych liniach przygotowanych do eksploatacjinowych pociągów dużych prędkości, a realizacja prac wiązała się ze znacznąreorganizacją harmonogramów pracinstalacyjnych w celu zakończenia ich w terminie.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Serwis do 2019 roku
Bombardier Transportation jest również głównym dostawcąurządzeń i części zamiennych na potrzeby serwisu i utrzymania systemówsterowania ruchem kolejowym, zabudowanych na całej sieci PKP PLK od 2008 roku.Kolejna umowa serwisowa, obowiązująca do 2019 roku, obejmuje dostawę częścizamiennych dla urządzeń srk firmy Bombardier, w tym przekaźników, napędówzwrotnicowych, systemów stwierdzania niezajętości, systemów sygnalizacjiprzejazdowej oraz komputerowych systemów zależnościowych.
?Zrealizowane w ostatnim czasie projekty oraz kontynuacjaumów na świadczenie usług utrzymaniowych systemów sterowania ruchem kolejowym wPolsce odzwierciedlają bardzo dobrą opinię klientów o naszych technologiach. Sądla nas także ważnym osiągnięciem, a zarazem niezmiernie istotnym dla modernizacjipolskiej sieci kolejowej? ? powiedział Sławomir Nalewajka, Prezes Zarząduspółek Dywizji RCS, Bombardier Transportation w Polsce.
Bombardier Transportation ma dziewięćdziesięcioletniedoświadczenie w zakresie dostaw najnowszych technologii sterowania ruchemkolejowym na sieć kolejową w Polsce, w tym na wszystkie główne linie kolejoweoraz na dwie linie metra w Warszawie. W 2015 roku technologia INTERFLO 450firmy Bombardier jako pierwsza w Polsce technologia ERTMS Poziomu 2 zostaławłączona do eksploatacji.
„