Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Bombardier w Budapeszcie

inforail
01.11.2006 23:17
Schleswig-Holstein Eisebahn, typu Bombardier Double-Deck Coach Lokomotywa w barwach DB w BudapeszcieKonferencja prasowa
Po torach węgierskich kolei państwowych MÁV, każdego dnia na innej linii, przez trzy tygodnie kursować będzie nowoczesny piętrowy pociąg osobowy z emblematami Deutsche Bundesbahn —Schleswig-Holstein Eisebahn, typu Bombardier Double-Deck Coach —tak oznajmił naszemu korespondentowi w Budapeszcie podczas konferencji prasowej, która odbyła się w dniu 27 października 2006 roku na dworcu Budapeszt-Nyugati pu dyrektor Departamentu Przewozów Osobowych MÁV, a przyszły dyrektor generalny powstającego wiosną 2007 roku nowego węgierskiego przewoźnika kolejowego SZEVASZ S.A. —Miklós Devecz. Celem trzytygododniowej próbnej jazdy po całych Węgrzech tych bardzo nowoczesnych składów jest zebranie wiarygodnej opinii jak największej ilości pasażerów o tym modelu Bombardiera.
Schleswig-Holstein Eisebahn, typu Bombardier Double-Deck Coach Schleswig-Holstein Eisebahn, typu Bombardier Double-Deck Coach Schleswig-Holstein Eisebahn, typu Bombardier Double-Deck Coach
Jak wiadomo: na Węgrzech dotychczas nie było piętrusów, tak więc pociąg ten będzie stanowił tu swoistą sensację. Oczywiście fachowcy MÁV czynią tak bynajmniej nie dla celów propagandowych. Po prostu poprzez ankiety rozdawane i zbierane przez konduktorów podczas jazdy tego składu, węgierscy kolejarze zasięgną jak najbardziej autentycznej opinii węgierskiego pasażera o tym modelu. Jeżeli większości podróżujacych spodoba się taki piętrus, MÁV dokona zakupu odpowiedniej ilości tychże składów. Ale jeżeli pasażerowie będą sugerować konieczność dokonania jakichkolwiek zmian konstrukcyjnych — te propozycje zostaną rozpatrzone, a w razie potrzeby wykonane przez Bombardiera. Jak wiadomo, ze składów spalinowych produkcji zachodniej, dotychczas na Węgrzech kursują jedynie Siemensowskie Desiro. Piętrusy Bombardiera prawdopodobnie pojawią się na tych niezelektryfikowanych liniach kolejowych Węgier w ciągu dwóch lat, przede wszystkim na liniach podmiejskich, gdzie zaobserwować można bardzo duży ruch pasażerski.