Bombardier rozpoczął dostawy wielosilnikowych Traxxów
inforail
28.05.2014 12:32
Bombardier rozpoczął dostawy wielosilnikowych Traxxów
Bombardier Transportation rozpoczął dostawy innowacyjnych wielosilnikowych lokomotyw spalinowych BOMBARDIER TRAXX dla Südostbayernbahn (SOB), który jest jednym z pierwszych klientów, odbierających takie maszyny. Ich prezentacja odbyła się siedzibie przewoźnika w niemieckim Mühldorf.
Nowa lokomotywa dysponuje łączną mocą 2252 kW i osiąga prędkość maksymalną 160 km/h. Pojazd spełnia najnowsze unijne normy emisji spalin poziomu IIIB, jest energooszczędny i cichy. Wszystko to jest możliwe dzięki nowemu rozwiązaniu –wielosilnikowej koncepcji napędu, w którym zastosowano cztery niezależne silniki spalinowe o mocy 563 kW każdy. W zależności od potrzeb trakcyjnych silniki mogą być indywidualnie włączane i wyłączane, lokomotywa zużywa więc tylko tyle energii, ile faktycznie potrzebuje.
„Zakup ośmiu lokomotyw wielosilnikowych TRAXX P160DE serii 245 jest największą inwestycją w historii przedsiębiorstwa Südostbayernbahn”, powiedział Christoph Kraller, Dyrektor Südostbayernbahn. „Cieszymy się, że będziemy przewozić naszych pasażerów w jeszcze bardziej niezawodnych i przyjaznych dla środowiska warunkach”.
Lokomotywy wejdą do eksploatacji na sieci kolejowej SOB w połowie 2014 r. Będą obsługiwać głównie wielowagonowe składy piętrowe na magistrali łączącej Simbach i Monachium w południowowschodniej Bawarii.
„Wprowadzenie nowych wielosilnikowych lokomotyw przez SOB dowodzi, że innowacyjne produkty dla transportu pasażerskiego i towarowego rozwijane są Bombardier Transportation z dużym sukcesem”, powiedział Ulrich Jochem, Prezydent Dywizji Lokomotyw Bombardier Transportation.
Regionalna sieć DB Südostbayernbahn (SOB)
SOB to średniej wielkości przedsiębiorstwo i jednocześnie jedna z siedmiu regionalnych sieci w Niemczech oraz jeden z najważniejszych przewoźników w południowowschodniej Bawarii. Czerwone zespoły trakcyjne i pociągi piętrowe SOB eksploatowane są między Monachium i Salzburgiem, Passau i Rosenheim jak również Landshut i Traunstein. W całości należąca do Deutsche Bahn w Bawarii spółka z naddatkiem zrealizowała cele określone w chwili jej utworzenia w 2002 roku: zadowolenie klienta, punktualność i zadowolenie pracowników są na wysokim poziomie, a SOB regularnie zdobywa uznanie za jakość usług (została m.in. wyróżniona przez organizację pasażerską PRO BAHN).
SOB jednoczy różne segmenty transportu kolejowego pod jednym dachem –infrastrukturę, stacje, eksploatację, serwis oraz sprzedaż. Zapewnia to optymalną obsługę dla około 34,000 klientów, którzy codziennie korzystają z kolei.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024