Bombardier dostarczy 86 pociągów dla S-Bahn Hmburg
inforail
03.07.2013 10:51
Bombardier dostarczy 86 pociągów dla S-Bahn Hmburg
Bombardier wygrał przetarg na dostawę 60 nowych jednostek dla S-Bahn Hamburg, przewoźnika zależnego od DB Regio. Od 2018 roku S-Bahn Hamburg rozpocznie realizację 15-letniego kontraktu na obsługę sieci kolei podmiejskich w regionie. Składy będą jedno i dwusystemowe. Wartość umowy zawartej z Bombardierem to około 327 milionów euro. Jej efektem będzie dostawa 86 nowych składów do końca 2018 roku. To pierwszy przypadek samodzielnego zwycięstwa producenta w przetargu S-Bahn Hamburg. Wcześniej Bombardier realizował zamówienia, ale w kooperacji z partnerami. Ta wygrana znacznie wzmacnia pozycję Kanadyjczyków na rynku niemieckim. Pasażerowie kolejki otrzymają nowoczesne pociągi, zapewniające komfort, szybkość, a przy tym ekologiczne. Ma to zachęcić do przesiadki do kolei użytkowników samochodów.
Jednostki dla S-Bahn Hamburg będzie charakteryzował nowy wygląd zewnętrzny. Każda zostanie wyposażona w troje podwójnych drzwi z obu stron członu, szerokie przejścia, które umożliwią łatwy i szybki przepływ pasażerów. Wnętrze ma być jasne i przejrzyste, a przy tym wygodne dla pasażerów, zwłaszcza, że przewoźnik zażyczył sobie komfortowych siedzisk, a także wystarczającej ilości miejsca dla pasażerów stojących. Będą dwa miejsca dla osób niepełnosprawnych, a także wydzielona przestrzeń do przewożenia rowerów, wózków dziecięcych, a także dużego bagażu. Pojawi się też kompleksowy system informacji pasażerskiej, na której, oprócz bieżącej terasy, będą podawane informacje o zmianach i utrudnieniach. Po raz pierwszy S-Bahn Hamburg zamawia pociągi klimatyzowane. Do ogrzewania przestrzeni pasażerskiej ma być wykorzystywane „ciepło odpadowe”.
Przy budowie pociągów dla Hamburga Bombardier wykorzysta doświadczenie zebrane przy produkcji poprzednich serii. Wynikiem prac ma być jednostka innowacyjna, a jednocześnie oszczędna –zużywająca mniej energii elektrycznej. Strony dążą także do obniżenia kosztów eksploatacyjnych i serwisowych. Pojazdy jednosystemowe będą mogły poruszać się z prędkością 100 km/h, dwusystemowe – 140 km/h. Pierwsze osiem pociągów zostanie dostarczonych do końca 2016 roku. Przejdą one następnie 40-dniowe testy. Po ich pomyślnym zakończeniu rozpocznie się dostawa pozostałych jednostek. Wszystkie pociągi powstaną w niemieckiej fabryce Bombardiera w Hennigsdorf. Wózki natomiast zostaną wyprodukowane w Siegen.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024