Bliski koniec Przewozów Regionalnych?
inforail
28.10.2014 15:08
Bliski koniec Przewozów Regionalnych?
Fiaskiem zakończyły się prawie roczne zabiegi zmierzające do wypracowania i wdrożenia koncepcji ratowania kolejowych przewozów pasażerskich w Polsce –informuje Federacja Związków Zawodowych Kolejarzy. Zdaniem związkowców egoizm, krótkowzroczność, nieracjonalność – te przymiotniki najlepiej określić mogą postawę dziewięciu marszałków województw: zachodniopomorskiego, wielkopolskiego, lubuskiego, dolnośląskiego, łódzkiego, warmińsko-mazurskiego, małopolskiego, podlaskiego i podkarpackiego. To oni nie poparli projektu restrukturyzacji “Przewozów Regionalnych”przygotowanego przy wsparciu Agencji Rozwoju Przemysłu. Dlatego związkowcy z Federacji Związków Zawodowych Pracowników PKP apelują do Marii Wasiak, minister infrastruktury i rozwoju o podjęcie działań zmierzających do podpisania porozumienia. Związkowcy alarmują jednak, że ministerstwo „umywa ręce”powołując się na brak mocy sprawczej wobec takich decyzji. Aby projekt mógł być wdrożony, wystarczy zgody właściciela 2,51% udziałów.
– To egzekucja na spółce wykonywana w białych rękawiczkach –mówi Jan Przywoźny, wiceprzewodniczący Federacji ZZP PKP. – Będziemy zmuszeni do stanowczych protestów, ze strajkiem włącznie –dodaje. A to podjęty przez byłą minister Elżbietę Bieńkowską dialog, spowodował zawieszenie przygotowań do strajku. – Zostaliśmy oszukani zarówno przez Ministerstwo, jak i zarząd Przewozów Regionalnych, byliśmy pionkami w grze –tłumaczy Jan Przywoźny.
Według nieoficjalnych informacji strajk może odbyć się już w połowie listopada br. Wcześniej, bo 6 listopada związkowcy będą pikietować pod Ministerstwem Infrastruktury i Rozwoju.
Przewozy Regionalne są obecnie największym przewoźnikiem kolejowym w Polsce. Największe są też ich problemy i kłopoty finansowe. Kilka dni temu przewoźnik zapowiedział likwidację nierentownych połączeń, w tym ponad połowy pociągów InterRegio, jak również zwolnienia. Czy przewoźnika, który z roku na rok traci i pasażerów i kolejne połączenia na rzecz innych spółek samorządowych można jeszcze uratować? I wreszcie czy warto ratować? Pytania te pozostawiamy na razie bez odpowiedzi w oczekiwaniu na kolejne kroki ze strony kierownictwa Spółki, marszałków, związkowców i MIR.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024