Błąd w Portalu Pasażera dotyczący wagonów bezpośrednich ma zostać wyeliminowany
Dla każdej osobyplanującej podróż pociągiem ważne jest, by uzyskać precyzyjną informację o jejprzebiegu – słusznie zauważyła posłanka Paulina Matysiak w interpelacji doMinistra Infrastruktury.
Wskazała, że jedną z niedogodności w tym zakresie jestnieodpowiedni sposób oznaczenia w internetowym rozkładzie jazdy PKP PLK podnazwą Portal Pasażera wagonów bezpośrednich w przypadku relacji łączonych. Pomimooferowania przez przewoźnika PKP Intercity wagonów w relacji bezpośredniej, np.Jelenia Góra-Gdynia Główna, Gorzów Wielkopolski-Warszawa Wschodnia czy Słupsk-PrzemyślGłówny, pasażerowie w internetowym rozkładzie widzą takie połączenia jakoprzesiadkowe (do i z stacji węzłowej), co oczywiście nie jest prawdą, bo nietrzeba się nigdzie przesiadać. Co więcej, rozkład jazdy PKP oferowany przezspółkę PKP Informatyka posiada prawidłowy sposób oznaczenia tego typu połączeń.Pasażer otrzymuje więc sprzeczne informacje.
Wiceminister Andrzej Bittel przyznaje, że taki problemfaktycznie pojawił się. Wskazany w interpelacji przypadek podania w PortaluPasażera informacji, dotyczącej relacji łączonej, która mogła wprowadzićpodróżnych w błąd, miał miejsce. Kwestia ta została w Ministerstwie Infrastrukturyprzenalizowana, a wnioski w tym zakresie przekazane zarówno do zarządcyinfrastruktury tj. do PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. jak i do przewoźnikakolejowego, czyli do PKP Intercity S.A. W powyższym zakresie MinisterstwoInfrastruktury zwróciło się do obu spółek o wypracowanie zmian zasad współpracy,które w przyszłości pozwolą na wyeliminowanie niedogodności wskazanych w interpelacji– zapewnił Bittel.
Trzymamy za słowo.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„