Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Bittel został radnym na Mazowszu, nie zrezygnuje z funkcji wiceministra

inforail
29.10.2018 07:45

Zamierzam łączyćfunkcje radnego sejmiku woj. mazowieckiego oraz podsekretarza stanu wMinisterstwie Infrastruktury – powiedział PAP wiceminister resortuinfrastruktury Andrzej Bittel.

W wyborach samorządowych do sejmiku województwamazowieckiego zagłosowało na Bittela blisko 43 tys. ludzi. PiS wygrało wyborydo Sejmiku Mazowsza, zdobywając 24 mandaty. Bittel, startując z okręgu nr 7(powiaty: grodziski, legionowski, nowodworski, otwocki, piaseczyński,pruszkowski, warszawski zachodni, wołomiński) zdobył 42 tys. 714 głosów. Wpoprzednich wyborach „jedynka” PiS z tego okręgu zebrała ponad 12tys. głosów mniej.

„Jestem bardzo dumny z wyniku” – powiedziałAndrzej Bittel. Jak dodał, w związku z funkcją radnego „nie ma koncepcjirezygnowania z pracy w ministerstwie”. „Zamierzam łączyć funkcjeradnego w sejmiku województwa mazowieckiego oraz podsekretarza w MinisterstwieInfrastruktury” – powiedział.

Wiceminister Andrzej Bittel odpowiedzialny jest w resorcieza nadzór nad transportem kolejowym i realizację inwestycji na kolei. Wostatnim czasie pracował przy wprowadzaniu w życie programu Kolej plus. „Wramach tego programu nie tylko przywracamy połączenia kolejowe, ale poprawiamytakże dostęp dla kolei. Będziemy także budowali nowe linie” – mówiłBittel.

Propozycja przywracania, poprawiania czy też budowanianowych linii kolejowych dotyczy obecnie 20 miejscowości. To: Myślenice,Jastrzębie Zdrój, Krapkowice, Bielawa, Złotoryja, Krosno Odrzańskie, Śrem,Gostyń, Turek, Żnin, Świecie i Chełmno, Busko Zdrój, Końskie,Konstancin-Jeziorna, Łomża, Ostrów Mazowiecka, Sokołów Podlaski, Włodawa,Zamość. „Katalog jest otwarty, lista jest propozycją” – informujeministerstwo.

Bittel nadzoruje także Krajowy Program Kolejowy, w ramachktórego remontowane są szlaki kolejowe. Wartość KPK wynosi ponad 66 mld zł,program obowiązuje do 2023 r. Z kolei wartość programu utrzymaniowego na koleisięga 23 mld zł.