Bittel: Modernizacja linii średnicowej kluczowa dla Warszawy
Modernizacjawarszawskiej linii średnicowej jest kluczowa dla komunikacji kolejowej wWarszawie oraz bardzo ważna z punktu widzenia transportu mazowieckiego iogólnopolskiego – ocenił w czwartek wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.
Modernizacja warszawskiej linii średnicowej to zadanieważne, kluczowe. Modernizowany będzie najważniejszy odcinek linii kolejowej wWarszawie, łączącej wschód z zachodem, po którym porusza się do tysiącapociągów dziennie – powiedział.
Podkreślił, że linia średnicowa jest bardzo ważna z punktuwidzenia transportu warszawskiego, mazowieckiego i ogólnopolskiego. Obecnietrwają prace projektowe, przygotowujemy zadanie inwestycyjne. Oferta przebudowykierowana jest również do władz samorządowych, do władz Miasta StołecznegoWarszawy – dodał.
Wiceminister wyjaśnił, że współpracy z miastem Warszawąwymagałoby przedłużenie trasy linii WKD do stacji Warszawa Śródmieście. Dodał,że dzięki temu stacja WKD znalazłaby się bliżej warszawskiego metra, coułatwiłoby komunikację pasażerom. Obecnie linia WKD, która biegnie od GrodziskaMazowieckiego i Milanówka, kończy się przed dworcem Warszawa Centralna.
Bittel powiedział też, że po prawej stronie Wisły współpracyz miastem wymagałaby realizacja tunelu w ciągu projektowanej ulicy Tysiąclecia.Plan modernizacji warszawskiej linii średnicowej zakłada rozpoczęcie prac oddworca Warszawa Zachodnia. Kolejnym etapem będzie modernizacja Warszawy Wschodniej,od której prace będą kontynuowane wzdłuż linii w kierunku Warszawy Śródmieściei Warszawy Centralnej.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Harmonogram prac przewiduje, że główne prace modernizacyjnena podziemnej trasie potrwają od roku 2020 do 2026. PKP Polskie Linie Kolejowenie przewidują zamknięcia trasy dla ruchu kolejowego.
„