Bistro zamiast wagonów restauracyjnych
Czeskie Kolejezamierzają zamieć wagony restauracyjne na bistra. Przewoźnik właśnie kończyprzebudowę pierwszych dziewięciu z nich.
Znajdzie się tam część barowa (tzw. bistro) i 40 miejscdla pasażerów 1. klasy.
„Celem jest zwiększenie efektywności ruchu, amianowicie zmniejszenie kosztów prowadzenia pociągów dalekobieżnych i wagonów gastronomicznych,przy jednoczesnym utrzymaniu usług gastronomicznych w pociągach i podniesieniupoziomu tych usług” – powiedział rzecznik Českih Drah Petr Šťáhlavský.
W dalszej kolejności przeprojektowanych zostanie sześćwagonów Armpee, które są obecnie uruchamiane, na przykład na linii Praga -Ołomuniec – Vsetín – Žilina. Do końca przyszłego roku w taborze przewoźnikadostępnych będzie 15 nowoczesnych bistr. Pozostałe 14 to stała część jednostekw pociągach Pendolino i RailJet.
„Liczymy na utrzymanie asortymentu produktów i napojóww takim samym stopniu jak dzisiaj, a nawet na rozszerzenie wyposażenia kuchni onowoczesny sprzęt. Co więc chcemy zachować i rozwinąć koncepcję serwowaniaprzekąsek do siedzenia pasażera”- dodał Šťáhlavský.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Obecnie Ceske drahy mają 37 wagonów restauracyjnych.Przebudowa dziewięciu z nich to dopiero pierwszy etap. Nie wiadomo ile finalnie zostanie przebudowanych na bistra.
„