Biski koniec SU45 w ruchu pasażerskim?
Kilka tygodni temu nałamach InfoRail informowaliśmy o sprzedaży przez PKP Intercity lokomotyw SU45.Jedynym zatem pasażerskim przewoźnikiem, który wykorzystuje maszyny tej seriipozostają zatem Przewozy Regionalne. Jak wygląda sytuacja?
Obecnie dysponujemy dwoma lokomotywami serii SU45, któreposiadają ważne świadectwo sprawności technicznej ? mówi nam Michał Stilger zPrzewozów Regionalnych. To SU45-089, która posiada ważne świadectwo do maja2016 roku i SU45-079, ze świadectwem do czerwca 2017 roku. Nie mamy też dobrychinformacji dla miłośników tej serii lokomotyw. Jak informuje Michał Stilger dalszaeksploatacja tych pojazdów będzie możliwa po przeprowadzeniu napraw poziomu P4.Obecnie nie mamy w planach wykonania napraw tego typu. Oczywiście ważnośćświadectw tych pojazdów może skończyć się wcześniej, z uwagi na icheksploatację ? dodaje przedstawiciel przewoźnika.
Przewozy Regionalne posiadają ponadto trzy lokomotywy SU45,o nr: 116, 161, 168, które nie posiadają ważnych świadectw sprawności.Teoretycznie ich eksploatacja jest możliwa po wykonaniu napraw P4, należyjednak pamiętać, że naprawy te, z uwagi na uszkodzenia, mogą wymagać dużychnakładów finansowych ? informuje Michał Stilger.
Wydaje się zatem, że Przewozy Regionalne nie będą skłonne dodalszej eksploatacji lokomotyw SU45. Powoli, ale jednak, zbliża się kres ichkursowania po polskich szlakach kolejowych. Popularne ?fiaty? pojawiły się nanich na początku lat siedemdziesiątych XX w.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
W służbie PKP CARGO pozostają natomiast lokomotywy ST45,czyli zmodernizowane jednostki SU45.
„