Birg: Stadler dostarczył nowe zespoły trakcyjne dla MG Bahn
inforail
04.12.2007 13:58
Birg: Stadler dostarczył nowe zespoły trakcyjne dla MG Bahn
Matterhorn Gotthard Bahn (MG Bahn) wprowadzi do ruchu dwa nowe elektryczne zespoły trakcyjne. Są one wykonane jako pojazdy panoramiczne i poruszają się po metrowym rozstawie szyn. Ich wprowadzenie do ruchu ma się odbyć 9 grudnia 2007 roku, wraz z otwarciem nowego tunelu Lötschberg-Basistunnels. Oczywiście sam tunel nie jest częścią linii MG Bahn, jednak dzięki niemu pociągi normalnotorowe dotrą do stacji Birg i Visp, które są styczne z siecią wąskotorową. Nowe zespoły dla MG Bahn wykonał Stadler. Są to konstrukcje wykonane na zamówienie i wyposażone w przedział panoramiczny. Będą one kursowały między Birg i Zermatt. Na chwilę obecną są już dwa zespoły, jednak zostaną one uzupełnione w przyszłym roku o trzy kolejne. Zamówienie to oznacza zmianę polityki przewoźnika, który podobnie jak RhB zdecydował się przejść od składów ciągniętych lokomotywami na rzecz elektrycznych zespołów trakcyjnych. Składy otrzymały oznaczenie „KOMET”(Komfortabler Meterspur Triebzug, czyli Komfortowy Metrowy Zespół Trakcyjny). Kolej MG Bahn zamówiła pięć zespołów w 2005 roku w firmie Stadler za sumę 42 milionów franków szwajcarskich. Na chwilę obecną zespoły będą kursowały jedynie na trasie Birg-Zermatt, jednak w przyszłości planowane jest zamówienie podobnych składów również dla trasy Visp – Andermatt – Göschenen/ Disentis. Nowe zespoły posiadają niską podłogę w wejściach, WC przystosowane dla niepełnosprawnych, przedział bagażowy oraz miejsce do przewozu nart i związanego z nimi ekwipunku. Zespół oferuje również większe odstępy między siedzeniami oraz siedzenia wyłożone welurem i skórą w klasie pierwszej oraz welurem w klasie drugiej. Dodatkowo wszystkie wagony posiadają podłogę wyłożoną wykładziną dywanową. Czteroczłonowy zespół oferuje 188 miejsc siedzących, natomiast trójwagonowy 144.
Źródło: Komunikat prasowy Stadler
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024