Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Birg: Stadler dostarczył nowe zespoły trakcyjne dla MG Bahn

inforail
04.12.2007 13:58

Nowy zespół trakcyjny dla MG Bahn. Fot. Stadler Nowy zespół trakcyjny dla MG Bahn. Fot. Stadler

Matterhorn Gotthard Bahn (MG Bahn) wprowadzi do ruchu dwa nowe elektryczne zespoły trakcyjne. Są one wykonane jako pojazdy panoramiczne i poruszają się po metrowym rozstawie szyn. Ich wprowadzenie do ruchu ma się odbyć 9 grudnia 2007 roku, wraz z otwarciem nowego tunelu Lötschberg-Basistunnels. Oczywiście sam tunel nie jest częścią linii MG Bahn, jednak dzięki niemu pociągi normalnotorowe dotrą do stacji Birg i Visp, które są styczne z siecią wąskotorową. Nowe zespoły dla MG Bahn wykonał Stadler. Są to konstrukcje wykonane na zamówienie i wyposażone w przedział panoramiczny. Będą one kursowały między Birg i Zermatt. Na chwilę obecną są już dwa zespoły, jednak zostaną one uzupełnione w przyszłym roku o trzy kolejne. Zamówienie to oznacza zmianę polityki przewoźnika, który podobnie jak RhB zdecydował się przejść od składów ciągniętych lokomotywami na rzecz elektrycznych zespołów trakcyjnych. Składy otrzymały oznaczenie „KOMET”(Komfortabler Meterspur Triebzug, czyli Komfortowy Metrowy Zespół Trakcyjny).  Kolej MG Bahn zamówiła pięć zespołów w 2005 roku w firmie Stadler za sumę 42 milionów franków szwajcarskich. Na chwilę obecną zespoły będą kursowały jedynie na trasie Birg-Zermatt, jednak w przyszłości planowane jest zamówienie podobnych składów również dla trasy Visp – Andermatt – Göschenen/ Disentis.  Nowe zespoły posiadają niską podłogę w wejściach, WC przystosowane dla niepełnosprawnych, przedział bagażowy oraz miejsce do przewozu nart i związanego z nimi ekwipunku. Zespół oferuje również większe odstępy między siedzeniami oraz siedzenia wyłożone welurem i skórą w klasie pierwszej oraz welurem w klasie drugiej. Dodatkowo wszystkie wagony posiadają podłogę wyłożoną wykładziną dywanową. Czteroczłonowy zespół oferuje 188 miejsc siedzących, natomiast trójwagonowy 144.
Źródło: Komunikat prasowy Stadler