Bilety za złotówke, kolejne IRBusy – nowy rozkład jazdy InterRegio

inforail
12.12.2013 12:01
W obowiązującym od 15 grudnia na terenie całej Unii Europejskiej kolejowym rozkładzie jazdy znajdzie się około 70 znanych i chętnie wybieranych przez podróżnych pociągów interREGIO. Nowością będą nie tylko nowe relacje, ale również bardzo atrakcyjne oferty promocyjne. Bilety na wybrane połączenia będą dostępne nawet za złotówkę. Pasażerów Przewozów Regionalnych z pewnością ucieszą także kolejne miejscowości, które pojawią się na mapie połączeń interREGIO busów.
Znana marka
Pociągi interREGIO po raz pierwszy wyjechały na trasy w 2009 roku. To idealna propozycja dla pasażerów przemierzających dłuższe odległości, którzy –dokonując wyboru środka transportu –biorą pod uwagę przede wszystkim cenę i godziny kursowania. Zarówno ceny biletów, jak i czas przejazdu pociągów IR są bardzo konkurencyjne wobec innych dalekobieżnych połączeń kolejowych i autobusowych. Połączenia interREGIO obsługiwane są najczęściej przez składy złożone z wagonów klasy drugiej z przedziałami sześcio i ośmiomiejscowymi oraz nowe, zmodernizowane lub typowe pociągi elektryczne. Pociągi interREGIO łączą ze sobą zarówno największe aglomeracje, jak i mniejsze miejscowości. Docierają także do wielu miejsc letniego i zimowego wypoczynku, dlatego też tak często wybierane są przez turystów i podróżników. Przewozy Regionalne, biorąc pod uwagę zmieniający się w ostatnich latach styl i rytm życia wielu ludzi, tworzą rozkład jazdy połączeń dalekobieżnych w taki sposób, aby był on atrakcyjnych dla jak największej grupy podróżnych. Dzięki temu, że spora część pociągów IR to połączenia weekendowe, chętnie korzystają z nich studenci i osoby pracujące z dala od rodzinnych stron. Śledząc działania innych przewoźników, Przewozy Regionalne wypełniają nisze rynkowe, uruchamiając pociągi w takich relacjach, terminach i godzinach, w jakich nie kursują pociągi innych operatorów. Dzięki współpracy z samorządami pociągi interREGIO są dostępne również dla mieszkańców mniejszych miejscowości, w których dotychczas nie zatrzymywały się pociągi dalekobieżne. Na początkowych lub końcowych odcinkach trasy wybrane pociągi IR zatrzymują się na większości przystanków, zapewniając mieszkańcom wsi i małych miasteczek dogodne połączenia z największymi miastami Polski.
Super podróż w super cenie
Wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy Przewozy Regionalne zaoferują swoim pasażerom nie tylko nowe połączenia, ale również poprawę komfortu w pociągach i nową promocję: „Super bilet.”Kupując bilety z wyprzedzeniem przez internet, podobnie jak na samolot czy autobus, można podróżować znacznie taniej! Ceny „Super biletów”zaczynają się już od złotówki! Dodatkowo cały czas w sprzedaży pozostały popularne karnety pozwalające na odbywanie nieograniczonej liczby podróży („REGIOkarnet”i „Bilet turystyczny”) oraz bilety dostępne w promocji „Ty i raz, dwa, trzy”, adresowanej np. do rodzin oraz grup przyjaciół i znajomych. Dzięki połączeniu kategorii interREGIO i REGIOekspres jeszcze więcej pasażerów ma możliwość podróżować w komfortowych warunkach. W składach wielu pociągów IR znalazły się nowoczesne bezprzedziałowe wagony, które dotychczas były dostępne tylko w REGIOekspresach. Posiadają one szereg udogodnień, m.in. możliwość bezpłatnego korzystania z internetu (Wi-Fi), wyciszone wnętrze, przestrzeń przystosowaną do przewozu rowerów i innego sprzętu turystycznego. O stacjach zatrzymania pociągów, aktualnych ofertach promocyjnych i bieżącej prędkości podróżni są informowani za pośrednictwem monitorów LCD. Od 15 grudnia jako REGIOekspresy będą kursowały wyłącznie trzy pary międzynarodowych pociągów na trasie Wrocław –Drezno, których składy stanowią nowoczesne pojazdy Kolei Niemieckich (DB Regio).
Na zachód
Nowością rozkładu jazdy 2013/2014 będzie bezpośrednie połączenie Warszawy z Zieloną Górą. Do stolicy Lubuskiego w piątki i niedziele będzie dojeżdżał interREGIO „Starosta”. W pozostałe dni tygodnia pociąg ten będzie kursował na trasie Warszawa –Poznań. Szczecinianie w dalszym ciągu będą mogli korzystać z dwóch pociągów do stolicy: „Portowca”i „Mewy”, a poznaniacy wybierający się do Warszawy będą mieli do wyboru także „Wartę”, która –podobnie jak teraz –będzie docierała aż do Lublina. Ofertę na zachodzie kraju uzupełnią pociągi „Merkury”z Poznania do Szczecina (i z powrotem) oraz weekendowa „Rusałka”z Zielonej Góry do Poznania.
I na wschód
Dobra oferta została przygotowana również dla mieszkańców Podlasia i Lubelszczyzny. Tradycyjnie do stolicy będzie można dojechać bezpośrednim piątkowo-niedzielnymi pociągami z Białegostoku (IR „Żubr”) i Terespola (IR „Bug”), a także z Hajnówki. Po wielu latach, dzięki uruchomieniu IR „Białowieża”, powróci bezpośredni pociąg łączący wschodnią część regionu z Warszawą. Dobrze skomunikowane ze stolicą będzie także Lubelskie. Z Chełma do Warszawy będą kursowały dwa pociągi: „Bystrzyca”(w niedzielę) i „Cisy”(codziennie), a „Warta”do Poznania (przez Warszawę) i „Bolko”do Wrocławia (przez Radom, Kielce, Katowice) skomunikują Lublin z innymi regionami Polski.
Do Warszawy, w góry i na Mazury
Połączenie południa kraju ze stolicą zapewnią dwa całoroczne pociągi: „Matejko”z Krakowa (przez Włoszczowę) i „Chemik”z Kędzierzyna-Koźla (przez Zabrze, Katowice). 10 stycznia 2014 r. ten ostatni zostanie zastąpiony przez „Piasta”z Warszawy do Jeleniej Góry (przez Katowice, Opole, Wrocław, Wałbrzych), w którego składzie znajdą się wagony bezpośrednie z Warszawy do Kudowy-Zdroju (przez Nysę i Kłodzko). Pociągami interREGIO wygodnie będzie można dostać się także na Warmię i Mazury. Na trasie Olsztyn –Poznań będą kursowały pociągi „Drwęca”, „Śniardwy”i „Mamry”. Ostatnim z nich będzie można dojechać do malowniczo położonej Szklarskiej Poręby. Podróżujący z Małopolski i Górnego Śląska w Sudety będą mieli do wyboru dwa całoroczne pociągi: „Rudawy”relacji Katowice –Opole –Wrocław –Jelenia Góra (od 10 stycznia jako IR „Piast”) i „Galicję”relacji Kraków –Katowice –Wrocław –Kłodzko –Międzylesie.
Dla studenta
Chcąc w jak największym stopniu odpowiedzieć na potrzeby uczniów, studentów i osób pracujących poza swoimi rodzinnymi miejscowościami, Przewozy Regionalne w rozkładzie jazdy 2013/2014 również zaoferują sporo pociągów IR łączących ze sobą sąsiadujące regiony. Zazwyczaj będą one kursowały w piątki i w niedziele (popołudniami i wieczorami), ale też w soboty i poniedziałki (wyjazdy rano). W tej grupie pociągów interREGIO znalazły się: „Semafor”(Częstochowa –Kraków), „Prosna”(Łódź –Wrocław), „Brda”(Łódź –Bydgoszcz), „Lednica”(Bydgoszcz –Poznań), „Spodek”i „Lompa”(Wrocław –Katowice), „Oleńka”(Częstochowa –Wrocław) oraz „Szyndzielnia”(Bielsko-Biała –Wrocław).
Na wakacje
Pod koniec czerwca, gdy zaczynają się wakacje szkolne i sezon urlopowy, na trasy łączące wiele zakątków kraju z górskimi i nadmorskimi kurortami wyruszą sezonowe pociągi dalekobieżne. Niektóre z nich będą kursowały przez cały sezon, inne w wakacyjne weekendy. Latem doskonale będzie skomunikowane m.in. Świnoujście, do którego dojazd umożliwią pociągi: „Bosman”z Warszawy (przez Poznań), „Wolin”z Poznania i „Pirania”z Katowic (przez Poznań) oraz Kołobrzeg (IR „Delfin”z Poznania). Do Trójmiasta latem będzie dojeżdżał IR „Lazur”z Łodzi (przez Bydgoszcz). Amatorzy wspinaczki, górskich wędrówek i kąpieli termalnych w Tatrach będą mogli dojechać na urlop pociągiem „Giewont”, który, podobnie jak teraz, będzie kursował w dwóch wariantach: z Gliwic i z Częstochowy. Letnią propozycją dla wypoczywających w Krainie Wielkich Jezior Mazurskich będzie pociąg „Niegocin”z Poznania do Giżycka (przez Toruń, Olsztyn).

Nie tylko po torach!
Dzięki stworzonym przez Przewozy Regionalne połączeniom kolejowo-autobusowym interREGIO bus pasażerowie największego polskiego przewoźnika kolejowego mogą szybciej podróżować ze Śląska i Małopolski na Podkarpacie, a także szybko i wygodnie docierać do wielu górskich i nadmorskich miejscowości wypoczynkowych. W obowiązującym od 15 grudnia nowym rozkładzie jazdy przewoźnik planuje uruchomienie połączeń w ośmiu zupełnie nowych relacjach.
Integracja transportu publicznego to sprawdzone w wielu krajach na całym świecie rozwiązanie. Korzystając z połączeń kolejowo-autobusowych, podróżni zyskują na czasie i docierają do miejsc, do których dojazd bezpośrednim pociągiem dotychczas był niemożliwy. interREGIO bus to połączenia tworzone przez Przewozy Regionalne, największego pasażerskiego operatora kolejowego w Polsce, we współpracy z przewoźnikami autobusowymi. W czerwcu 2012 roku, z powodu dużego nasilenia prac modernizacyjnych, autobusy zastąpiły pociągi interREGIO na trasie Katowice –Kraków –Rzeszów –Przemyśl, a w wakacje zawitały także do wielu nadmorskich, górskich i mazurskich miejscowości.
W nowym rozkładzie jazdy1 zsynchronizowane z pociągami z Wrocławia, Opola, Jeleniej Góry, Częstochowy i Kłodzka interREGIO busy nadal będą kursowały na cieszącej się ogromną popularnością linii Katowice –Przemyśl. Przewozy Regionalne planują również uruchomić interREGIO busy na ośmiu nowych liniach. Nowa oferta z pewnością ucieszy turystów i kuracjuszy wybierających się w Sudety, gdzie autobusy będą kursowały na trzech trasach: Jelenia Góra –Świeradów-Zdrój, Jelenia Góra –Karpacz (skomunikowane z pociągami z Wrocławia, Katowic i Poznania) oraz Kłodzko –Lądek-Zdrój –Stronie Śląskie (skomunikowane z pociągami z Wrocławia, Katowic, Krakowa i Warszawy). IR busami wygodnie będzie można dojechać również w wiele pasm Beskidów (w tym w Bieszczady), na Podhale i w Tatry. Obsługę tej części kraju zapewnią autobusy kursujące na trasach: Katowice –Wadowice –Rabka-Zdrój –Nowy Targ –Zakopane, Katowice –Wisła Malinka (skomunikowane z pociągiem z Warszawy) oraz Katowice –Rzeszów –Ustrzyki Górne. interREGIO busy obsłużą również dwa połączenia nadmorskie: Wysoka Kamieńska –Rewal –Kołobrzeg (skomunikowane z pociągami z Warszawy, Poznania i Katowic) i Gdańsk –Krynica Morska (skomunikowane z pociągiem z Łodzi). Autobusy Przewozów Regionalnych będą docierały również do malowniczych zakątków na północy Polski. Po wielu latach przerwy z Warszawy ponownie będzie można dojechać do Puszczy Białowieskiej (skomunikowany w Hajnówce z pociągiem interREGIO autobus do Białowieży), a z Poznania do Krainy Wielkich Jezior Mazurskich (zsynchronizowany z pociągiem IR autobus relacji Giżycko –Orzysz –Ełk). Prawdziwym hitem rozkładu jazdy 2013/2014 będą kursy na trasie Puławy –Kazimierz Dolny –Nałęczów, których pory odjazdów zostaną dopasowane do godzin kursowania pociągów z Lublina, Warszawy, Poznania, Katowic i Wrocławia.
Część połączeń ma charakter sezonowy, a na głównej trasie Katowice –Kraków –Przemyśl autobusy kursują codziennie przez cały rok. Skoordynowane z godzinami kursowania pociągów IR busy okazały się doskonałą alternatywą dla studentów rozpoczynających rok akademicki. Dzięki nim podróżujący z Podkarpacia do Krakowa, Katowic, Opola czy Wrocławia mogą docierać do celu w czasie o nawet dwie godziny krótszym w porównaniu z czasem przejazdu bezpośrednim pociągiem! W interREGIO busach obowiązuje taka sama taryfa jak w pociągach interREGIO. Bilety są dostępne m.in. w kasach biletowych i przez internet oraz u konduktorów. Połączenia obsługiwane są przez wyposażone w toalety autokary turystyczne. W interREGIO busach nie ma możliwości przewozu rowerów.