Bilety z kilkoma przesiadkami nie cieszą się dużym zainteresowaniem
20 listopada 2017 r. PKPIntercity wprowadziły w systemie e-IC możliwość zakupu biletów na przejazd zjedną przesiadką.
Uruchomienie takiego rozwiązania wiązało się z rozległąmodyfikacją logiki systemu e-IC, koniecznością wprowadzenia zmian w zasadachsprzedaży biletów oraz obsługi posprzedażnej (raportowania, rozliczeń ikontroli biletów) – poinformował wiceminister Andrzej Bittel.
I dodał, że wprowadzenie możliwości zakupu biletów napołączenia z więcej niż jedną przesiadką jest o wiele bardziej złożonymprocesem, zakładającym między innymi konieczność przeprowadzenia wieloetapowychi precyzyjnych testów. Z informacji uzyskanych od PKP Intercity wynika, żebilety z kilkukrotną przesiadką cechują się relatywnie niewielkimzainteresowaniem ze strony pasażerów w porównaniu do możliwości zakupu biletówz jedną przesiadką oraz innych ofert, których dotyczą aktualnie prowadzone w spółceprace (m.in. możliwość zakupu poprzez system e-IC Biletu Rodzinnego na przejazdw wagonach z miejscami sypialnymi i do leżenia oraz kolejnych połączeńmiędzynarodowych).
Bittel przypomniał, że możliwość zakupu biletów z jednąprzesiadką obejmuje wszystkie relacje, jednakże wybór najkorzystniejszegopołączenia przesiadkowego dokonuje się na płaszczyźnie wyszukiwarki (HAFAS) ijest zależny od jej wewnętrznych mechanizmów, które są odpowiedzialne zawyszukanie odpowiedniego skomunikowania. Aktualnie w PKP Intercity prowadzonesą prace nad możliwością dodania przez użytkownika dwóch parametrów podczaswyszukiwania połączenia w systemie e-IC (stacja „przez” i „czas naprzesiadkę”), które zwiększą możliwości w zakresie planowania przez pasażerapodróży z przesiadką – podał wiceminister.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„