Bilety PKP IC nadal niedostępne przez Internet
Od ponad doby system sprzedaży w kasach na terenie całego kraju działa stabilnie – informuje rzeczniczka prasowa PKP Intercity Zuzanna Szopwska. Odnotowywane są jedynie pojedyncze przypadki błędów systemu sprzedaży. W 660 kasach (własnych oraz innych przewoźników) trwa normalna sprzedaż biletów, w tym na połączenia realizowane składami Pendolino w ramach dynamicznej taryfy. Dzięki temu 90 proc. Klientów ma dostęp do oferty PKP Intercity i może dokonywać transakcji z rezerwacją miejsc.
Trwa naprawa internetowego systemu sprzedaży. Oznacza to utrudnienia dla około 10 proc. osób planujących podróż. Działa sztab kryzysowy, który zgodnie z planem eliminuje kolejne źródła niestabilności systemu. Termin uruchomienia usługi nadal nie jest znany. Obecnie kluczowe jest uzyskanie pewności, że zagwarantuje stabilną sprzedaż.
Po sygnałach od pasażerów, PKP Intercity podjęło dodatkowe działania mające usprawnić obsługę w kasach. W części lokalizacji wydłużono godziny pracy okienek oraz zwiększono liczbę pracowników, a we wszystkich położono większy nacisk na działania informacyjne. Na przejazdy po 14 grudnia zrealizowano blisko 7 tys. transakcji, z czego około 1,6 tys. na podróże pociągami Express InterCity Premium.
Szopowska przypomina również, że potrojono pulę biletów za 49 zł na przejazdy Pendolino do połowy stycznia. Do odwołania obowiązuje również zakupu biletów na pokładach pociągów bez konieczności uiszczania dodatkowych opłat oraz podróż na podstawie dokumentu ze zdjęciem w przypadku problemu z wydrukowaniem biletu.