Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Białystok: Ekonomia a geometria koła szynobusu

inforail
20.07.2007 00:06

Marszałkowie zachwalają szynobusy. Są nowoczesne, dostosowane do przewozu osób niepełnosprawnych, zamontowano w nich kamery, dzięki którym pasażerowie mogą czuć się bezpieczniej. Taki pojazd jest też dziesięciokrotnie lżejszy niż tradycyjna lokomotywa z wagonami, zużywa kilkakrotnie mniej oleju napędowego od lokomotywy, niższe są opłaty za eksploatację torów dla Polskich Linii Kolejowych. Tak więc dzięki tańszej eksploatacji można na nich zaoszczędzić. Szkopuł w tym, że aby kasa w budżecie urzędu marszałkowskiego została, taki szynobus musi jeździć i to ok. 300 km dziennie. A nasze szynobusy zamiast wozić pasażerów, trafiają do warsztatów naprawczych.