Bezpieczne bagaże. W Pendolino, Dartach i Flirtach
PKP Intercity będą zabezpieczaćbagaże przed kradzieżami. Przewoźnik nazywa proceder ?zaborem? i chce zamówić 2000sztuk urządzeń zabezpieczających właśnie bagaż przed kradzieżą.
Urządzenia będą miały za zadanie niedopuszczenie donieautoryzowanego wspomnianego zaboru bagażu ze stelaży bagażowych w składachpociągów dalekobieżnych typu ED 161 (Dart), ED 160 (Flirt) i ED 250(Pendolino).
Jak to działa? Otóż zamawiane przez przewoźnika urządzeniapowinny posiadać mechaniczny zamek kodujący, wraz z dodatkowym zamkiemmechanicznym, umożliwiającym awaryjne otwarcie zamka przez obsługę pociągudostarczonymi, dedykowanymi do wszystkich urządzeń kluczami. Urządzenia będąodporne na dewastację i posiadać możliwość solidnego połączenia ze stelażem bagażowymza pomocą obejmy, bez jednoczesnej trwałej ingerencji w istniejącąinfrastrukturę pociągu (np. bez konieczności nawiercania stelaży). Jeden zkońców zapięcia powinien być na stałe połączony z zamkiem (w korpusieurządzenia), drugi natomiast powinien być ruchomy, umożliwiając zabezpieczeniebagażu poprzez jego zaczepienie np. o rączkę torby i blokowany w momencie podpięciado zamka i ustalenia nowego szyfru. Zamek kodujący powinien zapewniać intuicyjny,łatwy i szybki wybór szyfru przez pasażera. Zmiana sekwencji szyfru powinnaodbywać się po każdorazowym otwarciu zamka, bez konieczności znajomości przeznowego pasażera szyfru używanego przez poprzednio korzystającego z urządzeniapasażera. Całe urządzenie powinno być mechaniczne, niewymagające zasilaniaelektrycznego. Wraz z urządzeniami przewoźnik chce otrzymać również jasne iczytelne instrukcje obsługi urządzeń, które będą umieszczane w pociągach.
Przewoźnik opublikował właśnie informację i dialogu technicznym.Zgłoszenia można przesyłać do 15 września 2016 roku.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„