Bez zmian na odcinku Puławy Miasto – Lublin

inforail
12.11.2019 16:45

Od 15 grudniaprzywrócone zostaną bezpośrednie połączenia kolejowe Warszawa – Lublin.Dotychczasowa organizacja ruchu na odcinku Puławy Miasto – Lublin pozostaje bezzmian.

Wykonawcy kończą jeszcze prace przy montażu i testowaniunowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Wykonano pozostałe prace pozwalającena wznowienie ruchu – podały PKP PLK.

Do 14 grudnia utrzymana będzie zastępcza komunikacjaautobusowa na odcinku Puławy Miasto – Lublin. Wykonawcy kończą jeszcze montażnowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Do wznowienia ruchu konieczne sątakże testy. Po nich będą jazdy próbne, następnie wznowiony zostanie rozkładowyruch pociągów po jednym torze od stacji Puławy Miasto do stacji Lublin.Przywrócone będą bezpośrednie połączenia pomiędzy Warszawą a Lublinem.

Zakończone prace

Na 50-kilometrowym odcinku między Puławami a Lublinemwybudowany został już nowy tor zamontowane jest 56 nowych rozjazdów. Przejazdtrakcja elektryczną zapewni nowa sieć, rozwieszona na ustawionych wzdłuż torukonstrukcjach. Po wznowieniu ruchu pociągów roboty będą kontynuowane na drugimtorze. Prace między Puławami a Lublinem zakończą się w 2020 roku.

Między Warszawą a Lublinem budowane są perony na stacjachPuławy, Nałęczów, Sadurki, Motycz, Lublin oraz przystankach Pożóg,Klementowice, Łopatki, Czesławice, Miłocin Lubelski, Motycz Leśny, StasinPolny, Lublin Zachodni. Wykonawca wybudował konstrukcje peronów, na którychukładana jest nawierzchnia. Montowane są wiaty i ławki, które zapewniąpasażerom większy komfort obsługi. Perony będą miały jasne oświetlenie,czytelną informację pasażerską i wyraźne oznakowanie. Wszystkie obiekty zostanądostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Ponadtona stacjach Puławy, Nałęczów, Motycz, Lublin oraz przystanku Lublin Zachodnipowstaną przejścia podziemne, które umożliwią wygodne dojście do pociągów ilepszą komunikację w mieście.

Równolegle trwają zaawansowane prace przy projektowaniułącznicy kolejowej, która połączy linię Warszawa – Lublin  (nr 7) z linię Lublin – Stalowa Wola (nr 68)oraz kładki dla pieszych nad torami w Konopnicy.

 Odcinek Puławy Miasto – Lublin w liczbach:

·     26 nowychperonów;

·       110 km nowychtorów (docelowo);

·       modernizowane3 mosty i 9 wiaduktów;

·       14 przejazdówkolejowo-drogowych z nowymi urządzeniami;

·       5 nowych przejśćpodziemnych na stacjach.

Koleją z  Mazowsza na Lubelszczyznę

Modernizacja linii nr 7 Lublin – Warszawa jest jednym znajwiększych projektów w Krajowym Programie Kolejowym. Po zakończeniu inwestycjiczas przejazdu najszybszego pociągu między stolicami Mazowsza i Lubelszczyznyskróci się do około 1h 30 min. Pociągi pojadą z prędkością do 160 km/h.Powstanie 77 nowych peronów i 11 nowych podziemnych przejść dla pieszych, którepoprawią komfort obsługi. Wartość projektu „Prace na linii kolejowej nr 7Warszawa Wschodnia Osobowa – Dorohusk na odcinku Warszawa – Otwock – Dęblin –Lublin, etap I” wynosi ponad 3,5 mld zł, z czego kwota dofinansowania unijnegoPOIiŚ to ponad 2,9 mld zł. Prace zostaną zrealizowane do 2022 roku.

Pierwotny termin zakończenia inwestycji przewidziany był napoczątku 2020 roku. Ze względu na zejście z budowy głównego wykonawcy prac w2018 roku ostateczny termin został zmieniony. Na czas realizacji wpływ marównież likwidacja niezidentyfikowanych kolizji oraz dołączenie do projektubudowy łącznicy między liniami 7 i 68.