Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Bez utrudnień na kolei

inforail
01.12.2017 12:20

Zima nie powodujeutrudnień na kolei – poinformowały PKP PLK. Ale są pewne zmiany w kursowaniupociągów.

Oberwana lina wysokiego napięcia i brak dobrego zasilania zsieci zewnętrznej powodują zmiany w kursowaniu pociąg. Utrudnienia w kursowaniupociągów na Centralnej MagistraliKolejowej i na linii Warszawa – Radom spowodowane są brakiem dobrego zasilania.Na trasie Warszawa – Radom, miedzy przystankami Kruszyna a Strzyżyna, dwapociągi sieciowe pracują nad przywróceniem sprawności sieci trakcyjnej, którazostała uszkodzona przez linię wysokiego napięcia. Pociągi dalekobieżnekierowane są trasą zmieniona. Przewoźnik Koleje Mazowieckie wprowadziłzastępcza komunikację autobusową.

Na Centralnej Magistrali Kolejowej zmiany w kursowaniupociągów spowodowane są brakiem zasilania z sieci zewnętrznej, nie należącej doPLK. Na miejscu również intensywnie pracują służby techniczne, tak by jaknajszybciej usunąć usterkę i przywrócić rozkładowy ruch pociągów. Dodatkowo skierowane zostały na miejsce trzylokomotywy Zima nie powoduje zmian w kursowaniu pociągów.

Zarządca sieci informuje, że utrzymuje bezpośredni kontakt zprzewoźnikami, w celu zapewnienia pasażerom jak najlepszej komunikacji.Pasażerowie są informowani o zmianach na stacjach i przystankach.

Dalej spółka podaje, że służby techniczne PKP Polskich LiniiKolejowych przez całą dobę czuwają nad sprawnym prowadzeniem ruchu pociągów.Prowadzą monitoring sytuacji pogodowej oraz przejezdności linii. Na podstawieszczegółowych informacji podejmowane są decyzje o wyprawianiu pociągów natrasy. W gotowości pozostaje 168 zespołów szybkiego reagowania – do usuwaniausterek toru i awarii urządzeń automatyki kolejowej. Do dyspozycji jest 219maszyn do odśnieżania torów. Za utrzymanie linii kolejowych w czasie zimowychmiesięcy odpowiada nawet do ok. 15 tys. pracowników, m.in. PKP Polskich LiniiKolejowych S.A. Blisko 17,8 tys. rozjazdów wyposażono w urządzeniaelektrycznego ogrzewania, aby zabezpieczyć je przed przymarzaniem. Siećtrakcyjna zabezpieczana jest przed oblodzeniem.W tym roku ponad 2400 kmprzewodów jezdnych posmarowanych będzie specjalnym środkiem zmniejszającymprzyczepność lodu. Do usuwania awarii w sieci trakcyjnej przygotowano 66pociągów pogotowia sieciowego, które wyposażono w specjalne urządzenia doodladzania. PLK wykorzystują również dodatkowe lokomotywy spalinowe dościągania uszkodzonego taboru.