Bez przegubowców na grodziskich liniach zastępczych
Żaden z oferentów startującychw przetargu na komunikację zastępczą za pociągi na linii grodziskiej niezaproponował przegubowców.
A to oznacza, że autobusów będzie więcej i pojadą częściej. Alebędą krótsze. Najtańszą ofertę złożył PKS Grodzisk Mazowiecki ze znanymi dobrzez warszawskich ulic Scaniami OmniCity. Cena jednak stanowi tylko 50% kryteriówprzetargowych. A tak wyglądały wszystkie złożone oferty:
Wykonawca |
Wariant / Marka i typ autobusu |
Cena zł brutto |
Norma emisji spalin |
Klimatyzacja |
Monitoring |
PKS w Grodzisku Maz. |
Wariant A Scania Omnicity – 32 szt. |
14 177 374,27 |
Euro IV |
Tak |
Tak |
Konsorcjum: PKS Polonus i Europa Express City |
Wariant A Volvo 7700 -32 szt. |
15 819 727,68 |
Euro V |
Tak |
Tak |
Arriva Bus Transport |
Wariant A Solaris Urbino 12 – 12 szt. Volvo 7700 – 20 szt. |
18 114192,00 |
Euro IV – 12 szt. Euro V – 20 szt. |
Tak |
Tak |
Wszystkie oferty zmieściły się w budżecie. Kwotaprzeznaczona przez zamawiającego na sfinansowanie zamówienia to 21 731 490 PLNbrutto.
Teraz czas dla komisji przetargowej. A ta oceni ofertywedług kryteriów:
cena – 50%
standard emisji spalin – 20%
tabor klimatyzowany – 12%
tabor monitorowany – 8%
tabor wielkopojemny – 10%
Jak wspomnieliśmy żadna z firm nie może liczyć na 100%. Czystandard emisji spalin pozwoli zniwelować cenową różnicę? Mało prawdopodobne,ale nie wykluczone. Wszystko wskazuje jednak na to, że wygra PKS Grodzisk Maz.
Przypomnijmy, że przetarg dotyczy linii, która będzie obsługiwanaprzez ZTM Warszawa. To Linia przyspieszona ZP (Pruszków – Warszawa).
„