Bez ofert w przetargu na modernizacje mazowieckich Flirtów

inforail
28.07.2022 08:45
Koleje Mazowieckie nie otrzymały ofert w przetargu na wykonanie napraw w poziomie utrzymania P5 dziesięciu elektrycznych zespołów trakcyjnych typu Flirt Polska serii ER75 wraz z modernizacją oraz pracami dodatkowymi.

Mimo że termin składania ofert był przekładany i pojawiały się pytania od potencjalnych wykonawców ostatecznie nikt się nie zgłosił.

Pierwsze Flirty

Koleje Mazowieckie chciały na ten cel przeznaczyć 85.978.230,00 zł brutto.

Przypomnijmy, że przetarg na dostawę 10 nowoczesnych ezt dla Kolei Mazowieckich został rozstrzygnięty pod koniec czerwca 2006 roku. Zwycięzcą został Stadler Bussnang. W konsekwencji została powołana spółka Stadler Polska, której zaplecze zbudowano w Siedlcach. Zakład zatrudnił pracowników, przeszkolił i rozpoczął produkcję pierwszych pojazdów: 10 dla województwa mazowieckiego oraz czterech dla województwa śląskiego.

Pojazdy po raz pierwszy wjechały na perony dworca Warszawa Wschodnia i otworzyły swoje drzwi przed pasażerami 31 maja 2008 roku.