Bez ofert w przetargu na modernizacje mazowieckich Flirtów
Koleje Mazowieckie nie otrzymały ofert w przetargu na wykonanie napraw w poziomie utrzymania P5 dziesięciu elektrycznych zespołów trakcyjnych typu Flirt Polska serii ER75 wraz z modernizacją oraz pracami dodatkowymi.
Mimo że termin składania ofert był przekładany i pojawiały się pytania od potencjalnych wykonawców ostatecznie nikt się nie zgłosił.
Pierwsze Flirty
Koleje Mazowieckie chciały na ten cel przeznaczyć 85.978.230,00 zł brutto.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Przypomnijmy, że przetarg na dostawę 10 nowoczesnych ezt dla Kolei Mazowieckich został rozstrzygnięty pod koniec czerwca 2006 roku. Zwycięzcą został Stadler Bussnang. W konsekwencji została powołana spółka Stadler Polska, której zaplecze zbudowano w Siedlcach. Zakład zatrudnił pracowników, przeszkolił i rozpoczął produkcję pierwszych pojazdów: 10 dla województwa mazowieckiego oraz czterech dla województwa śląskiego.
Pojazdy po raz pierwszy wjechały na perony dworca Warszawa Wschodnia i otworzyły swoje drzwi przed pasażerami 31 maja 2008 roku.