Bez ofert w przetargu na 5 lokomotyw dla PKP CARGO

inforail
07.10.2020 07:45

Nie było ofert w przetarguna dostawę pięciu wielosystemowych lokomotyw dla PKP CARGO. Przewoźnikzapowiada powtórkę, poprzedzoną dialogiem technicznym.

W ramach zamówienia Wykonawca zobligowany byłby nie tylko dodostawy 5 lokomotyw, ale również do dostarczenia niezbędnej dokumentacji,dostawy zestawu awaryjnego, uzyskania homologacji, przeprowadzenia szkolenia,dostawy oprogramowania, licencji, oznakowania lokomotyw, świadczenia usługutrzymania.

Głównym celem projektu jest zwiększenie udziału transportukontenerowego w ogólnych przewozach ładunków, poprzez zakup nowego taboru doprzewozów intermodalnych. Ponadto projekt przyczyni się do promocji transportuintermodalnego oraz przede wszystkim do przeniesienia części transportudrogowego na kolej, co spowoduje zmniejszenie uciążliwości transportu dlaśrodowiska.

Lokomotywy powinny być dostarczone wg harmonogramu:

1) luty 2022 r. – 2 lokomotywy

2) marzec 2022 r. – 2 lokomotywy

3) kwiecień 2022 r.  -1 lokomotywa,

przy czym Zamawiający dopuszczał możliwość dostawy lokomotyww terminach wcześniejszych, niż wskazane w powyżej, wyłącznie za uprzedniąpisemną zgodą Zamawiającego.

PKP CARGO chciały kupić lokomotywy wielosystemowe, zdopuszczeniem do ruchu w Polsce, Austrii, Niemczech, Czechach, na Słowacji iWęgrzech, wyposażone w systemy zasilania: 3 kV DC, 15kV 16 2/3 Hz AC oraz 25kV50 Hz AC. Wymagany współczynnik niezawodności nie mógł być niższy niż 0,96 dlakażdej lokomotywy a dla wszystkich 0,97. Wraz z pierwszą lokomotywą trzebabyłoby dostarczyć zestaw antyawaryjny z częściami i podzespołami. W cenietrzeba byłoby wykonać pierwszą naprawę P4. Lokomotywy mają zostać dostarczonedo zakładu Poznań – Franowo. Wymagana była 36-miesięczna gwarancja na całąlokomotywę. Prędkość wymagana to 125 km/h.