Bez ofert na P5 parowozu Pt47-65

inforail
13.12.2021 09:45
Parowozownia Wolsztyn nie otrzymała żadnej oferty w przetargu na wykonanie czynności piątego poziomu utrzymania lokomotywy parowej Pt47-65 wraz z tendrem 34D74-42.

Zamawiający na ten cel chciał przeznaczyć 2,706.000,00 zł brutto.

Prace powinny zostać wykonane zgodnie z Dokumentacją Systemu Utrzymania Parowozowni Wolsztyn, łącznie z rewizją wewnętrzną kotła parowozowego zgodnie z przepisami Transportowego Dozoru Technicznego.

ZAKRES PRAC

Zakres zamówienia obejmował:

a) wykonanie naprawy na poziomie utrzymania P5 parowozu Pt47-65 wraz z tendrem 34D74-42, zgodnie z Dokumentacją Systemu Utrzymania (DSU) polskimi normami i innymi przepisami dotyczącymi napraw pojazdów kolejowych trakcji parowej;

b) udzielenie gwarancji jakości na bezawaryjną pracę pojazdu przez okres minimum 6 miesięcy oraz rękojmi za wady na okres 24 miesięcy;

c) opracowanie i przekazanie dokumentacji technicznej wykonanej naprawy zgodnej z DSU Parowozowni Wolsztyn oraz atestów i certyfikatów jakościowych na użyte przy naprawie materiały;

d) wykonanie rewizji wewnętrznej kotła parowozowego zgodnie z przepisami Transportowego Dozoru Technicznego;

e) uzyskanie dopuszczenia do eksploatacji przez Inspektora Transportowego Dozoru Technicznego w obecności przedstawiciela Zamawiającego: kotła parowozowego wraz z osprzętem i zbiorników powietrznych układu hamulcowego;

f) sporządzenie dokumentacji naprawczej i odbiorczej podzespołów na poszczególnych etapach naprawy zgodnej z formularzami DSU Parowozowni Wolsztyn i innymi obowiązującymi przepisami;

g) przeprowadzenie jazdy próbnej na odcinku linii kolejowej około 50 km z prędkością do 80 km/h z pozytywnym wynikiem, w obecności komisarza odbiorczego Parowozowni Wolsztyn.

Zamawiający wymagał aby wykonawca wykonał przedmiot zamówienia w terminie do 10 miesięcy licząc od dnia podpisania umowy.

O PAROWOZIE

Jak czytamy na stronie Parowozowni Wolsztyn parowóz serii Pt47-65 jest przeznaczony do prowadzenia pociągów pośpiesznych, ma cztery osie napędowe, moc 2000 KM i osiąga prędkość konstrukcyjną 110 km/h. Parowóz posiada tender 27D48, który mieści 27 m³ wody i wyposażony jest w automatyczny podajnik węgla systemu “stoker”. W dwóch polskich fabrykach lokomotyw HCP w Poznaniu i “Fabloku” w Chrzanowie zbudowano łącznie 180 sztuk tych maszyn. Konstrukcja parowozu była oparta na przedwojennym typie Pt31, lecz została zmodernizowana. Egzemplarz stacjonujący w Wolsztynie Pt47-65 ma numer fabryczny 2065. Zbudowany został w Chrzanowie w roku 1949. Pełnił poprzednio służbę w lokomotywowniach Ostrów Wlkp. i Poznań Osobowa. Większość tych maszyn została pocięta na złom w latach 80-tych. Zachowany egzemplarz prowadzi pociągi planowe osobowe i reprezentacyjno-wycieczkowe. Drugi znajdujący się egzemplarz tego typu o nr kolejowym 106 (nr fabr. 1304, r.bud. 1949) sprowadzono tu z lokomotywowni Choszczno.

Podstawowe dane techniczne parowozów serii Pt47

ParowózPt47
Układ osi1-4-1
Średnica cylindra / skok tłoka630/700 mm
Średnica kół napędnych1850 mm
Rozstaw osi skrajnych20985 mm
Długość parowozu (ze zderzakami)24255 mm
Ciśnienie w kotle1,5 Mpa
Powierzchnia rusztu4,50 m2
Powierzchnia ogrzewalna kotła239,20 m2
Max nacisk osi na szyny18,6 t
Masa parowozu próżnego121,8 t
Masa w stanie służbowym (z tendrem)182,1 t
Siła pociągowa13500 kG
Moc2000 kM
Prędkość maksymalna110 km/h
Tender27D48
Średnica kół1000 mm
Pojemność skrzyni wodnej27,0 m3
Pojemność skrzyni węglowej10,0 t
Masa tendra próżnego29,9 t
Masa w stanie służbowym74,2 t