TransInfo Archiwum|Inforail|Kontrakty|Bez dalszych konkretów ws. wspólnego biletu, 30 sierpnia kolejne spotkanie
Bez dalszych konkretów ws. wspólnego biletu, 30 sierpnia kolejne spotkanie
inforail
29.08.2018 10:58
Bez dalszych konkretów ws. wspólnego biletu, 30 sierpnia kolejne spotkanie
Wspólny bilet, jako wspólna taryfa dla kilku przewoźników kolejowych, powinien wejść w życie razem z nowym rozkładem jazdy, czyli na początku grudnia tego roku – poinformował PAP wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.
„Zakładamy, że wspólny bilet kolejowy wejdzie w życie wraz z nowym rozkładem jazdy, czyli na początku grudnia tego roku. Plan minimum zakłada przystąpienie do wspólnego biletu spółki Przewozy Regionalne, SKM Trójmiasto i PKP Intercity” – powiedział wiceminister.
W tej sprawie odbyły się już dwa spotkania robocze, w których uczestniczyli przedstawiciele niemal wszystkich województw i Warszawy. Wiceminister poinformował, że kolejne spotkanie w tym gronie zapowiedziano na 30 sierpnia.
„Mam nadzieję, że po sierpniowym spotkaniu, zarządy województw zadeklarują w ciągu dwóch tygodniu, czyli do połowy września, czy są zainteresowane nową taryfą” – dodał Bittel.
Zgodnie z ideą wspólnego biletu kolejowego im dalej pasażer będzie jechał, tym mniejsza będzie opłata za przejazd, chodzi o tzw. taryfę degresywną.
Jak zaznaczył wiceminister, koszt wdrożenia i utrzymania systemu poniesie Skarb Państwa. „Ten element zabezpieczy PKP Informatyka” – poinformował Bittel.
„Przedsięwzięcie realizujemy krok po kroku. Chcemy zachęcić pasażera do korzystana z kolei przy pomocy dobrze skonstruowanej taryfy, która będzie konkurencyjna w stosunku do innych taryf i dzięki temu więcej osób skorzysta z przejazdu pociągami” – dodał wiceszef resortu infrastruktury.
Bittel przyznał, że w łatwiejszej sytuacji, jeśli chodzi o przystąpienie do nowej taryfy, są ci spośród marszałków, na terenie których działają wyłącznie Przewozy Regionalne.
Wiceminister powiedział, że dla województw, gdzie na lokalnych trasach jeżdżą tylko Przewozy Regionalne, oszacowano już, o ile niższe byłyby wpływy marszałków z tytułu opłat za bilety i o ile zwiększy się liczba przewiezionych pasażerów.
Zdaniem Bittela koszt wprowadzenia wspólnego biletu dla każdego z województw „to od kilkunastu do kilkudziesięciu tys. zł rocznie”. „Ten koszt zostanie wyrównany, nawet jeśli wzrost liczby pasażerów będzie dużo niższy niż 1 proc.” – zauważył Bittel.
„Koszty z punktu widzenia spółek i województw będę minimalne, a korzyści z punktu widzenia pasażerów, z tego że przyciągniemy nowych klientów na kolej, że namówimy ich być może do tego, żeby nie jeździli samochodami, aby korzystali z ekologicznego transportu kolejowego, te korzyści będą ogromnie” – powiedział wiceminister.
Wiceminister powiedział też, że wejście w życie wspólnej taryfy nie oznacza, że zniknie działający od początku września ubiegłego roku Pakiet Podróżnika, który umożliwia kupno na jednym blankiecie biletu na przejazd pociągami PKP Intercity, Polregio i PKP SKM w Trójmieście.
„Założenie jest takie, że system ma podpowiadać najbardziej korzystną ofertę. Jeżeli w danym momencie najkorzystniejszym rozwiązaniem będzie kupienie odrębnych biletów poszczególnych przewoźników, to system wskaże takie rozwiązanie. Jeżeli najkorzystniejsze będzie wzięcie Pakietu Podróżnika, to takie rozwiązanie wskaże system. Jeżeli najkorzystniejszy będzie wspólny bilet to on zostanie wskazany” – stwierdził Bittel.
„Chodzi o to, żeby dać pasażerowi wybór i pokazać jakie ma możliwości. Zakładamy, że jeśli system będzie działał poprawnie, to najkorzystniejszą oferta będzie wspólny bilet” – dodał.
Wiceminister nie wykluczył, że jeśli wspólny bilet odniesie sukces, to następnym etapem będzie rozszerzenie tego przedsięwzięcia na transport kołowy.
„
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024