Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Beroun: Modernizacja odcinka Beroun – Zbiroh

inforail
24.03.2009 13:49
Prace modernizacyjne infrastruktury kolejowej w Czechach postępują obecnie na trasie III korytarza transportowego łączącego Cheb przez Pilzno z Pragą i prowadzącego dalej do Ostrawy i Żyliny. Oprócz omawianego już wcześniej odcinka Praga –Beroun, który zostanie zastąpiony nowym tunelem trwają przygotowania do modernizacji, lub jak to określają w Czechach –optymalizacji –odcinka Beroun –Zbiroh. Efektem tych prac ma być zwiększenie prędkości maksymalnej do 120-13 km/h dla pociągów tradycyjnych oraz do 150-160 km/h dla składów z wychylnym pudłem. Inwestycja ma pochłonąć 4,5 miliarda koron czeskich i oprócz znanej również z Polski kompleksowej wymiany torowiska wraz z siecią trakcyjną oraz urządzeń srk. będzie zakładała również pewien nieznany w Polsce czynnik. Czynnik ten determinuje skuteczność modernizacji w Czechach i jest znany pod nazwą łagodzenie łuków. Krok ten pozwala na osiąganie dużych prędkości średnich bez konieczności osiągania dużych prędkości maksymalnych. Dzięki osiąganiu stałej prędkości na danym odcinku skróceniu ulega nie tylko czas jazdy ale również zmniejszają się koszty eksploatacyjne związane z likwidacją niepotrzebnego hamowania przed łukiem i przyspieszania za nim. Dlatego warto zajrzeć do tekstu źródłowego, gdzie znajdują się mapki przebiegu trasy z zaznaczonym obecnym i złagodzonym przebiegiem niektórych odcinków.