TransInfo Archiwum|Inforail|Przewoźnicy|Berlin: Zamówienie na kolejne 19 składów Bombardiera Talent 2 od DB
Berlin: Zamówienie na kolejne 19 składów Bombardiera Talent 2 od DB
inforail
04.01.2008 15:41
Berlin: Zamówienie na kolejne 19 składów Bombardiera Talent 2 od DB
Po zamówieniu pierwszej partii składów Talent 2 liczącej 42 ezt. przeznaczonych dla S-Bahn w Norymberdze przyszło zamówienie na kolejne 19 składów. Zamówienia te stanowią realizację kontraktu ramowego na 321 zespoły Talent 2. Z obecnego zamówienia 13 składów ma zostać przekazane do ruchu w grudniu 2009 i będą skierowane na sieć Moselbahn, gdzie będą kursowały między Koblencją, a Trier lub Perl. Pozostałe sześć pojazdów ma zostać skierowane na trasę pomiędzy Cottbus, a Lipskiem. Elektryczne zespoły trakcyjne Talent 2 zostały oznaczone serią 428/442 i cechują się modułową konstrukcją. Dzięki temu jest możliwa budowa wielu typów składów z rożnym wyposażeniem wnętrza, które może zostać wykonane jako miejskie, regionalne, czy międzyregionalne. Również pojemność składu może być inna. W przypadku zamówienia na linię Moselbahn będą dostarczane składy dwu i czterowagonowe, które mieszczą odpowiednio 119 lub 250 pasażerów w dwóch klasach. W przypadku składów na trasę Cottbus –Lipsk zamówiono również składy dwu i czterowagonowe, które pomieszczą 111 lub 225 pasażerów. Zmniejszenie ilości miejsc jest efektem zamontowania w tych składach automatów z napojami i przekąskami, jak również małym oddziałem barowym. Standardowo wszystkie zespoły zostaną przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, jak również posiadają wizualny i akustyczny system informacji pasażerskiej. Dodatkowo pojazdy dla linii Moselbahn zostaną wyposażone w wysuwany stopień mostkujący przerwę między krawędzią peronu, a pojazdem. Zespoły te będą miały podłogę na wysokości 800mm nad główką szyny. Zespoły w wersji na linię Cottbus –Lipsk będą również posiadały podłogę na wysokości 800mm nad główką szyny, jednak zostaną wyposażone dodatkowo w wysuwany stopień na wysokości 598mm dla obsługi niższych peronów. Wyposażenie trakcyjne będzie bazowało na sprawdzonej technologii Bombardier Mitrac.
Źródło: Komunikat prasowy Bombardier i DB
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024