Berlin: Nokia Siemens rozbuduje kolejową sieć GSM-R w Niemczech
Koleje niemieckie DB AG oraz Nokia Siemens Networks podpisaniem umowy dały podkład pod utworzenie narodowej kolejowej sieci łączności wykorzystującej technikę GSM-R, która będzie obejmować 7000 km pasażerskich linii kolejowych. Zastosowanie GSM-R poprawia bezpieczeństwo ruchu przy jednoczesnym ograniczeniu kosztów eksploatacji. GSM-R stało się niewątpliwym sukcesem programu wdrożenia jednolitego europejskiego systemu zabezpieczania i sterowania ruchem pociągów ERTMS. W systemie tym GSM-R odpowiada za łączność i przesył danych. I to właśnie dzięki temu GSM-R stało się tak pożądanym narzędziem łączności. Umożliwia bowiem oprócz łączności przesył danych, dzięki czemu można posłać rozkazy na lokomotywę bez konieczności niesienia papieru. Maszynista na swoim pulpicie może otrzymać dane o rozkładzie jazdy, rozkazy czy rozpiskę trasy. Odpada więc kosztowna i czasochłonna biurokracja. GSM-R pozwala również na wyświetlanie kolejnych sygnałów przytorowych w kabinie maszynisty, dzięki czemu można zwiększać prędkość maksymalną na szlaku bez konieczności kosztownej przebudowy semaforów. Właśnie dlatego DB usilnie inwestują w łączność GSM-R. Oszczędności kosztów DB uzyskuje również dzięki likwidacji dwóch dotąd odrębnych systemów do łączności i przesyłu danych. Obecnie realizowane jest to jedynie przez jeden system. Pierwszy etap realizacji projektu ma się zacząć pod koniec 2008 roku i zakończyć do końca 2009 roku.
Źródło: Komunikat prasowy Nokia Siemens Networks
PRZESIĄDŹ SIĘ NA: