Berlin: Bombardier oraz Finmeccanica podpisali porozumienie o opracowaniu nowego pociągu dużej prędkości
Bombardier Transportation oraz AnsaldoBreda poprzez spółkę Finmeccanica zajmującą się sektorem kolejowym podpisali porozumienie o wspólnym opracowaniu, wspólnej sprzedaży oraz wspólnej produkcji pociągów dużej prędkości zdolnych do jazdy 300km i więcej. Pociągi te mają się cechować poprawionymi parametrami efektywności oraz bezpieczeństwa. Ma być również zwiększona ilość miejsc siedzących, jak również pociągi mają być skonstruowane tak aby spełniały standardy interoperacyjności. Krok ten jest zapewne efektem wprowadzenia przez Alstom pociągów AGV, które na rynku włoskim przyćmiły ofertę lokalnych producentów. Dlatego też można założyć, że nowy pojazd Bombardiera i Finmeccanica będzie zespołem trakcyjnym z rozłożonym napędem. Krok ten jest bardzo ciekawy, ponieważ Bombardier ma duże doświadczenie w budowie szybkich pociągów. Koncern uczestniczył w budowie składów ICE, ETR500, AVE S-102 czy TGV. Natomiast obecnie wprowadza do produkcji pociąg platformowy określany mianem Zefiro. Znacznie mniejsze doświadczenie ma tutaj AnsaldoBreda, które jak dotąd budowało jedynie zespoły ETR500. Natomiast obecnie opracowuje składy V250 dla Holandii. Jednak większość projektów tego dostawcy prześladują wady konstrukcyjne, a najlepszym przykładem są duńskie IC4, których dostawa jest już opóźniona o pięć lat.
Źródło: Opracowane na podstawie komunikatu prasowego Bombardier