Berlin: BD chce stworzyć taniego pasażerskiego przewoźnika kolejowego
Do planowanego przetargu na linię RegionalExpress-Linie 9 Aachen—Köln—Siegburg/Bonn—Gießen (Rhein-Sieg-Express) DB Regio planuje zgłosić dwie spółki. Pierwsza to DB Regio NRW GmbH, będąca spółką córką DB A.G. Jednak mimo tego koncern poszukuje sposobów na zwiększenie szans na wygraną w przetargu i planuje zgłosić również ofertę DB Heidekrautbahn GmbH z siedzibą w Poczdamie. Ta druga spółka powstała w 2004 roku jako odpowiedź na przetarg dotyczący linii Heidekrautbahn na trasie Berlin- Karow—GroßSchönebeck. Przetarg ten wygrała konkurencyjna Veolia-Verkehr. Jednak mimo tego DB postanowiło rozwijać dalej DB Heidekrautbahn jako tanią ofensywę na szynach mogącą konkurować z innymi przewoźnikami. Możliwe jest to dzięki faktowi, że spółka nie posiada przerostu pracowników, którzy będą zatrudniani jedynie na czas wygranych kontraktów. W przeciwieństwie do tego DB Regio cierpi na przerost zatrudnienia oraz wygórowane żądania płacowe, które powodują, że przedsiębiorstwo nie jest w stanie konkurować z coraz liczniejszymi konkurentami jak Veolia, czy Keolis.
Źródło: Opracowane na podstawie Lok-Report