Belfast: Północna Irlandia zamawia SZT CAF
W dniu 25 marca Translink podpisał z hiszpańskimi zakładami CAF kontrakt na dostawę 20 trójwagonowych SZT za sumę 105 milionów £. Składy otrzymają oznaczenie serii 4000 i mają wejść do ruchu pod koniec 2011 roku. Nowe zespoły będą zbliżone konstrukcyjnie do dostarczonych przez CAF w 2005 roku składów serii 3000. Seria 4000 ma mieć wprowadzone rozwiązania pozwalające na bardziej oszczędne spalanie oleju napędowego. Wraz z tymi dostawami zostanie wycofane 13 składów serii 80 oraz 450. W przeciwieństwie do Wielkiej Brytanii koleje w Irlandii tak północnej jak i południowej mają rozstaw szyn 1600 mm, choć ze skrajnią zbliżoną do obowiązującej w Wielkiej Brytanii. Translink wraz z inwestycjami infrastrukturalnymi chce wprowadzić pociągi w takcie godzinnym łączące Belfast z Londonderry, gdzie dodatkowo perony zostaną wydłużone by mieściły sześciowagonowe pociągi (dwa składy).
Źródło: Opracowane na podstawie Railway Gazette International