Będzie więcej szybszych `siódemek`?
PKP Intercity nie tylko chcą modernizować wagony, o czyminformowaliśmy na łamach InfoRail, ale także lokomotywy. W obu przypadkach najpierwnastąpi rozpoznanie rynku, w formie dialogu technicznego. Przewoźnik zamieściłjuż ogłoszenie w tej sprawie. Przedmiotem zamówienia, które poprzedza dialog mabyć:
a) wykonanie projektu: dokumentacji konstrukcyjnejmodernizacji lokomotyw serii EU/EP07, warunków technicznych wykonania iodbioru, dokumentacji techniczno ? ruchowej, instrukcji obsługi, kataloguczęści zamiennych,
b) wykonanie prototypu zmodernizowanego pojazdu orazuzyskanie dokumentu, zatwierdzonego przez UTK, umożliwiającego eksploatację naterenie kraju (jako opcja zamówienia).
Założone główne cele modernizacji lokomotyw to: umożliwienieprowadzenie pociągów ekspresowych z prędkością 160 km/h, obniżenie kosztóweksploatacji pojazdu z uwagi na mniejszy nakład środków na utrzymanie pojazdu,podwyższone parametry niezawodności oraz wydłużone parametry cyklu przeglądowo? naprawczego oraz zwiększenie komfortu pracy i ergonomii obsługi trakcyjnej.
Celem dialogu technicznego jest pozyskanie informacjiniezbędnych do wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w tymw szczególności informacji z zakresu: oszacowania jego wartości, terminurealizacji, możliwości technicznych oraz propozycji technicznych rozwiązańmodernizacji.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Przypomnijmy, że w przeszłości modernizacje lokomotyw seriiEP07 wraz z podwyższeniem prędkości wykonały dla PKP Intercity ZNTK Oleśnica.
Wnioski o dopuszczenie do dialogu technicznego można składaćdo 9 października 2015 roku.
„