Będzie come back InterRegio? Jaki tabor do ich obsługi?

inforail
27.04.2018 14:37

Przewozy Regionalnezłożyły 12 wniosków o otwarty dostęp – poinformował UTK. Przed wydaniem decyzjiPrezes UTK czeka na ewentualne wnioski o badanie równowagi ekonomicznej.

Czyżby szykował się wielki come back połączeń InterRegio? PrzewozyRegionalne planują uruchomienie pociągów głównie w weekendy i w czasie wakacji.

Wnioski dotyczą następujących tras krajowych:

Białystok – Lublin – wniosek złożony na okres od 10 grudnia2018 r. do 31 grudnia 2020 r. przewiduje kursowanie dwóch par pociągów w piątkii niedziele, obsługa SA137; kategoria InterRegio;

Częstochowa – Katowice – wniosek złożony na okres od 10czerwca 2018 r. do 10 czerwca 2023 r. przewiduje kursowanie jednej parypociągów w piątki i niedziele; EN57ALd, EN57FPS; kategoria InterRegio, nazwa pociągu Ślązak;

Katowice – Gdynia Główna – wniosek złożony na okres od 1stycznia 2020 r. do 31 grudnia 2024 r. przewiduje kursowanie jednej parypociągów w czasie od 1 lipca do 31 sierpnia (korekta wniosku w przedmiocieokresu wykonywania przewozów); obsługa EN57ALd, EN57FPS; kategoria InterRegio, nazwa pociągu Bursztyn;

Łódź Kaliska – Kraków Główny – wniosek złożony na okres od 1stycznia 2020 r. do 31 grudnia 2024 r. przewiduje kursowanie jednej parypociągów w piątki, soboty i niedziele; obsługa EN57ALd i EN57 FPS; kategoria InterRegio, nazwa pociągu Żak;

Kraków Główny – Zator (Przeciszów) – wniosek złożony naokres od 9 grudnia 2018 r. do 9 grudnia 2023 r. przewiduje kursowanie jednejpary pociągów w dobie w czasie od 1 maja do 30 września; obsługa EN57, EN57SPOT, EN71, ED72; kategoria pociągu REGIO, nazwa pociągu ENERGYLANDIA;

Katowice – Zator (Spytkowice) – wniosek złożony na okres od9 grudnia 2018 r. do 9 grudnia 2023 r. przewiduje kursowanie przewidujekursowanie jednej pary połączeń w dobie w czasie od 1 maja do 30 września(korekta wniosku w przedmiocie stacji końcowej); obsługa EN57, EN57 SPOT, EN71,ED72; kategoria REGIO, 

Kraków Główny – Przemyśl Główny – wniosek złożony na okresod 9 grudnia 2018 r. do 9 grudnia 2023 r. przewiduje kursowanie jednej parypociągów codziennie przez cały rok i jednej pary pociągów w soboty i wniedziele w czasie od 1 października do 30 czerwca; obsługa EN57, EN57 SPOT,EN71, ED72; kategoria RP;

Wieliczka Rynek Kopalnia – Kraków Główny – Kraków Lotnisko -wniosek złożony na okres od 9 grudnia 2018 r. do 9 grudnia 2023 r. przewidujekursowanie codziennie dwunastu par pociągów; obsługa EN57, EN71, EN57 SPOT,ED72; kategoria pociągu osobowy;

Lublin – Terespol – wniosek złożony na okres od 10 grudnia2018 r. do 31 grudnia 2020 r. przewiduje kursowanie jednej pary pociągów wdobie w piątki i w niedziele; obsługa EN57ALd; kategoria InterRegio;

Łódź Kaliska – Gdynia Główna – wniosek złożony na okres od 1stycznia 2020 r. do 31 grudnia 2024 r. przewiduje kursowanie jednej parypociągów w dobie w czasie wakacji letnich w lipcu i sierpniu; obsługa EN57ALd,EN57 FPS; kategoria IR, nazwa pociągu „Lazur”;

Przemyśl Główny – Lublin – wniosek złożony na okres od 29września 2019 r. do 9 grudnia 2023 r. przewiduje kursowanie jednej parypociągów w piątki i w niedziele; obsługa EN57; kategoria InterRegio;

Sandomierz – Wrocław Główny – wniosek złożony na okres od 9 czerwca2019 r. do 31 grudnia 2023 r. przewiduje kursowanie jednej pary pociągów wpiątki i w niedziele, obsługa EN57ALd; kategoria InterRegio.

Wnioski wpłynęły do UTK 26 marca, jednak okazało się, żewymagają uzupełnienia. Ostatecznie wszystkie poprawnie złożone dokumenty dotarłydo urzędu 24 kwietnia. Uprawnieni do składania wniosków o badanie równowagiekonomicznej mają na to 4 tygodnie od daty zamieszczenia na informacji nastronie internetowej UTK.

Zgodnie z ustawą o transporcie kolejowym Prezes UTK bada,czy proponowane połączenie pasażerskie nie zagraża równowadze ekonomicznejjedynie na wniosek uprawnionego organizatora transportu publicznego, operatoratransportu zbiorowego czy zarządcy infrastruktury (więcej informacji na tematpodmiotów upoważnionych i otwartego dostępu).

Przypomnijmy, że w tym roku Prezes UTK wydał decyzje oprzyznaniu otwartego dostępu na trasach krajowych dla dwóch przewoźnikówpasażerskich. PKP Intercity złożyło 15 wniosków, Arriva RP – jeden. Wewszystkich przypadkach decyzja była pozytywna dla wnioskujących.