Będą trzy dodatkowe 35WE dla SKM Warszawa
inforail
27.12.2012 15:08
Będą trzy dodatkowe 35WE dla SKM Warszawa
SKM Warszawa nabędzie trzy dodatkowe składy 35WE. W ramach zamówienia została zawarta również ich trzyletnia obsługa. Pojazdy zostaną nabyte w formie leasingu. Pierwsza rata wyniesie 10% podstawy wyliczenia rat leasingowych określonej, jako suma wartości wszystkich 3 pojazdów (ich wartość rynkowa netto) wraz z gwarancją oraz utrzymaniem taboru w okresie 3 lat. Liczba wszystkich rat miesięcznych to 120. Ostatnia rata wyniesie 20% podstawy wyliczenia rat leasingowych. Pojazdy zostaną wyprodukowane przez nowosądecki Newag. Zarząd przewoźnika skorzystał z opcji wynikającej z umowy podpisanej między stronami na dostawę sześciu jednostek 35WE. Trzy dodatkowe składy zostały wycenione na blisko 82 miliony złotych netto. Łącznie w barwach SKM Warszawa będzie zatem jeździć dziewięć jednostek 35WE. Przypomnimy, że jeden taki skład eksploatują obecnie także Koleje Śląskie. Pociągi na stołecznych torach zastąpią wycofywane z ruchu jednostki 14WE.
35 WE to 6-członowy zespół, który powstał w wyniku połączenia konstrukcji dwóch zespołów 3-członowych. Uzyskany tym sposobem układ osi to Bo’2’2’Bo’+Bo’2’2’Bo’. Pomiędzy członami znajdują się wspólne wózki, za wyjątkiem połączenia pomiędzy członem trzecim i czwartym, gdzie wózki są oddzielne. Przeguby wyprodukowała firma Hűbner.
35WE dostosowany jest do prędkości maksymalnej 160 km/h. Rozruch do prędkości 40 km/h realizowany jest przy maksymalnym obciążeniu z przyspieszeniem 1,0 m/s2. Pojazd bez obciążenia w osiąga prędkość 100 km/h ciągu 34 sekund, a maksymalną 160 km/h –w ciągu 79 sekund. Opóźnienie hamowania wynosi 1,0 m/s2.
Masa własna zespołu to 197 t przy długości 113,6 m. Dla porównania, 4-członowy 19WE o długości 86,4 m ma masę 170 t. Dodatkowo, 19WE osiąga prędkość 100 km/h w 30 sekund.
Napęd elektryczny dla 35WE wyprodukowała firma Medcom. Pojazd dostosowano do napięcia 3000 V DC. Każdy z 4 falowników Medcom zasila 2 trójfazowe silniki asynchroniczne Traktionssysteme Austria TMF 50-29-4 o mocy 400 kW. W zespole zamontowano 8 takich silników, w wyniku czego moc ciągła pojazdu to 3200 kW. Maksymalna moc pobierana z sieci trakcyjnej to 4000 kW.
Obwody niskiego napięcia są zasilane napięciem 24 V DC, a obwody pomocnicze –3 x 400 V AC. Przemianę prądu realizują 2 przetwornice statyczne produkcji Medcom. W pojeździe wykorzystano klimatyzatory Thermo King.
Do odbioru prądu służą pantografy Stemmann DSA 150.07 o masie ok. 125 kg, z siłą docisku statycznego regulowaną w zakresie 70-120 N. Napęd podnoszący jest pneumatyczny, a czas podnoszenia to 10 sekund. Zastosowano sprzęg automatyczny Scharfenberga, umieszczony na wysokości 1025 mm.
W podwoziu zastosowano wózki napędowe 27RSNd oraz toczne 72RSTd. Pierwszy stopień zawieszenia to sprężyny stalowe, a drugi –poduszki powietrzne. Tłumienie drgań zapewniają amortyzatory hydrauliczne. Zestawy kołowe są monoblokowe, a koła toczne i napędowe posiadają jednakową średnicę nominalną 840 mm. Minimalny promień toru wynosi 100 m, jednakże jest dopuszczalny tylko w ruchu manewrowym. Maksymalny nacisk zestawu kołowego na tor to 200 kN. Układ pneumatyczny i hamulcowy został wykonany przez firmę Knorr-Bremse.
Pojazd posiada hamulce pneumatyczne tarczowe na każdym kole zestawy kołowego, sterowane elektropneumatycznie. Hamulce tarczowe wspomagane są przez system hamowania elektrodynamicznego, realizowanego z wykorzystaniem silników trakcyjnych i oporników. Dodatkowo, pojazd posiada awaryjny hamulec pneumatyczny, postojowy –sprężynowy.
Konstrukcja nadwozia jest spawana z profili stalowych. Spawane jest również poszycie boczne. Ścianę czołową wykonano z tworzywa sztucznego. Szyby czołowe są wielowarstwowe i ogrzewane.
Pojazd jest dostosowany do obsługi peronów o wysokości 760-960 mm. Podłoga w drzwiach znajduje się na wysokości 800-850 mm. Dla bezpieczeństwa zastosowano dodatkowe stopnie, wykorzystywane przez obsługę poza peronami lub przez pasażerów w razie awarii.
Newag 35WE posiada 12 wejść o szerokości 1400 mm, umieszczonych symetrycznie po obu stronach nadwozia. Zastosowano drzwi Ultimate, otwierane przyciskami przez pasażera. Skrzydła posiadają czułe krawędzie, uniemożliwiające przytrzaśnięcie pasażerów. Wspomagają je fotokomórki. Wejście do przedziału maszynisty poprowadzone jest korytarzem pomiędzy szafami elektrycznymi. Dodatkowa szafa znalazła się w części środkowej wnętrza.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024