Będą ograniczenia w stosowaniu sygnału baczność na przejazdach
Ograniczymystosowanie przez maszynistów sygnału baczność na bezpiecznych, z dobrąwidocznością przejazdach – poinformował PAP wiceminister infrastruktury AndrzejBittel.
Jak dodał wiceszef resortu, maszynista nie będzie jużzmuszony trąbić przy ruszaniu na każdym przystanku.
„Rozporządzenie niebawem wejdzie w życie” -powiedział Andrzej Bittel. „Efektem ma być ograniczenie stosowania sygnału+baczność+ przez maszynistów na przejazdach kolejowych bezpiecznych, z bardzodobrą widocznością” – powiedział Bittel.
Jak zauważył wiceminister, „jest to szczególnieistotnie na terenach silnie zurbanizowanych, gdzie ciągłe sygnały mogąprzeszkadzać mieszkańcom”. „Można się tu posłużyć przykłademprzystanku Warszawa Rembertów, gdzie stoi pociąg przy peronie, tory sązabezpieczone, a maszynista i tak musi dać tzw. sygnał baczność, gdyrusza” – podał.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„Damy taką możliwość formalną, że maszynista wbezpiecznym terenie nie będzie zmuszony używać sygnału +baczność+” -zaznaczył Andrzej Bittel.
„