Bawaria z przetargiem na przewozy kolejowe. Chce składów wodorowych
Bavarian Railway Company (BEG) ogłosiło przetarg na obsługę połączeń regionalnych między Monachium a Mühldorf, a także połączeń z Mühldorf do kilku innych miast we wschodniej Bawarii.
W planach jest wprowadzenie składów zasilanych wodorem.
Mühldorf 2025+
Sieć Line-star Mühldorf 2025+ obejmuje połączenia na trasach z Mühldorf do Simbach, Passau, Landshut, Burghausen, Salzburg, Rosenheim i Traunstein, a także Traunstein - Traunreut, Monachium - Wasserburg, Traunstein - Waging, Prien - Aschau, Neufahrn - Bogen i Monachium - Mühldorf.
Umowa będzie obowiązywać od grudnia 2025 roku do grudnia 2032 roku, z opcją maksymalnie trzech rocznych przedłużeń.
Tabor
W planach jest wprowadzenie pojazdów zasilanych wodorem o prędkości 140 km/h. Mają kursować na trasach Mühldorf - Burghausen i Mühldorf – Passau. Zastrzeżono, że ich wprowadzenie do ruchu może zostać opóźnione do 2033 roku ze względów technicznych.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Połączenia z Mühldorf - Monachium będą obsługiwane wagonami budowanymi od 1994 roku, ale przetarg zezwala na wykorzystanie lokomotyw budowanych od 1975 roku. Usługi na trasach Mühldorf - Burghausen, Mühldorf - Passau i Landshut - Bogen mogą być obsługiwane przez pociągi zbudowane od 1994 roku. Pozostałe usługi wymagają floty wyprodukowanej po 1998 roku. Usługi będą świadczone z prędkością od 120 km/h do 140 km/h.
Usługa na trasie Mühldorf - Monachium jest obecnie realizowana przez DB Regio przy użyciu zarówno nowoczesnych lokomotyw Traxx ME, jak i starszych lokomotyw serii 218, budowanych od 1975 roku.