Bateryjny Flirt na testach w Velimiu; opcja dla Półwyspu Helskiego?
Bateryjny skład Stadlera Flirt3 znajduje się obecnie w centrum testowym w Velimiu w Czechach, gdzie przechodzi certyfikację i badania pod kątem zgodności z unijnymi technicznymi specyfikacjami interoperacyjności (TSI), w tym dotyczącymi hałasu.
Pociąg jest częścią zamówienia na 55 dwuczłonowych jednostek, które w 2019 roku złożył firmie Stadler land Szlezwik-Holsztyn.
Umowa za 600 mln euro
Wartość umowy to 600 mln euro, a nowe składy mają wejść do służby pod koniec tego roku.
Flirt 3 może kursować z maksymalną prędkość 160 km/h. W trybie bateryjnym może pokonać dystans 150 km, podczas gdy najdłuższa niezelektryfikowana trasa w Szlezwiku-Holsztynie ma 80 km długości. Flirty 3 będą mogły ładować akumulatory na stacjach w Kilonii, Lubece, Neumünster, Flensburgu i Lüneburgu oraz podczas pracy na zelektryfikowanej linii między Osterrönfeld i Jübek.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Urządzenia do ładowania zostaną zainstalowane w kolejnych lokalizacjach w oczekiwaniu na elektryfikację innych niezelektryfikowanych regionie Szlezwik-Holsztyn.
Każdy dwuczłonowy pojazd może pomieścić 198 pasażerów na 124 miejscach.
Takie rozwiązanie jest jedną z opcji, która mogłaby zostać rozważona pod kątem obsługi połączeń na Półwyspie Helskim. Zasięg akumulatorowego Flirta 3 umożliwiłby kursowanie między Gdynią a Helem na niezelektryfikowanym odcinku od Redy.