Bardzo duże opóźnienia w realizacji projektów w ramach KPK
Aż 20% projektówrealizowanych w ramach KPK przez PKP PLK jest opóźnionych. Niestety nie udałonam się poznać szczegółów, z uwagi na realizowaną przez Spółkę politykę informacyjną,która skutecznie to uniemożliwia.
Jak się jednak dowiedzieliśmy PKP PLK wszystkie problemyzrzucają albo na geologię albo na zmianę zakresu prac. Przy czym trudno jużchyba opóźnienia te tłumaczyć pustymi teczkami, które zostawiła poprzedniaekipa. Obecna pracuje już pięć lat i w większości przypadków samaprzygotowywała kolejne inwestycje. Stąd też być może … geologia.
Dalej udało nam się ustalić, że PKP PLK zrealizowały dopieroprojekty o wartości niecałych 14 mld zł, podczas gdy wartość całego programu tonieco ponad 75,5 mld. Procentowo wygląda to zatem słabo, mimo że kolejneinwestycje są realizowane a nawet planowane.
Spółce PKP PLK nie udało się dotychczas podnieść prędkościna trasie z Warszawy do Gdańska, gdzie pociągi nadal jeżdżą tylko 160 km/h. Przypomnijmyże zapowiadano tam 200 km/h i to już kilka miesięcy temu.
Ciągle jest także mowa o podniesieniu prędkości na CMK. Tusłyszymy o przekroczeniu magicznej i nieprzekraczanej póki co granicy 200 km/h.Po CMK pociągi mają jeździć 250 km/h. Czy pojadą? Tego nie wiemy. Teoretyczniema to nastąpić w grudniu 2023 roku. Patrząc jednak na E65 można mieć poważne wątpliwości.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Kolejny „sukces” PKP PLK to linia średnicowa w Warszawieczyli nikt nic nie wie. Nie wiadomo bowiem kiedy i czy będzie remontowana, ajeśli tak to w jakim zakresie. Tu też należałoby się odwołać do politykiinformacyjnej Spółki, z której niestety nic nie wynika.
„