Bardziej szczegółowo o oznaczeniach modernizowanych lokomotyw SM42 PKP Intercity

inforail
14.08.2014 09:21
Wracamy jeszcze do tematu modernizowanych lokomotyw SM42 dla PKP Intercity, aby uszczegółowić kwestię oznaczeń maszyn, która z uwagi na naszą pomyłkę nie daje nam spokoju. Żeby wszystko było już jasne:
Beata Czemerajda z PKP Intercity mówi nam: Przyjęliśmy, że modernizowane lokomotywy będą numerowane:
– jednoagregatowe od nr. 3XXX;
– dwuagregatowe SU42 –1001 do 1010 (ze względu, że w tej serii lokomotyw SU42 produkcja nie przekroczyła tysiąca sztuk).
A teraz szczegóły. Pierwsza dziesiątka modernizowanych maszyn podzielona została na dwie grupy, po 5 egzemplarzy. Pierwszych pięć dostanie m.in. nowe pudło, agregat prądotwórczy, zasobnik energii do jazdy akumulatorowej, układ pneumatyczny, układ sterowania. Noszą oznaczenia SM42-3001 do 3005.
Kolejna piątka, poza modernizacją przewidzianą jak w maszynach od 3001 do 3005, wyposażona będzie w baterię akumulatorów o zwiększonej pojemności (więcej baterii – zasadnicza różnica). Tym samym będzie możliwość jazdy bateryjnej (jazda po wyłączonym silniku spalinowym). Wizualnie lokomotywy nie będą się różnić, ale dostaną inne oznaczenie, SM42-3101 do 3105.  Wewnętrznie lokomotywy dostaną jeszcze oznaczenie 18D.
Druga dziesiątka –wymiana pudła, nowy układ pneumatyczny, sterowania, dwa agregaty prądotwórcze –ze względu na swoją uniwersalność dostanie oznaczenie SU42 o numerach od 1001 do 1010. Te lokomotywy wewnętrznie zostaną oznaczone jako 6Dl.

 

Zmodernizowana lokomotywa SM42-3001