Barcelona: Talgo 250 już na torach

inforail
27.11.2007 13:42

Talgo250. Fot. Talgo

Od 6 listopada pierwsze zespoły Talgo 250 weszły do planowej eksploatacji. Otrzymały one oznaczenie RENFE S130. Składy te (w układzie szerokotorowym) kursują na trasie Madryt – Avila –Valladolid, jednak już w najbliższym czasie mają pojawić się wersje normalnotorowe, które wyjadą na trasę Madryt –Sergovia –Valladolid. Dzięki temu czas jazdy pomiędzy Madrytem, a Valladolid ulegnie skróceniu o połowę do 1 godziny i 11 minut. Składy Talgo 250 cechuje możliwość zmiany rozstawu kół, dzięki czemu mogą kursować zarówno po starej sieci szerokotorowej jak i nowych liniach normalnotorowych. Z tego powodu skład musiał zostać wyposażony w dwa systemy zasilania, czyli 3kV= i 25kV 50Hz~. Zespół ten może rozwijać prędkość maksymalną 250km/h na sieci normalnotorowej oraz 220 km/h na szerokotorowej. Łącznie zamówiono 45 składów Talgo 250, które pozwolą na obsługę połączeń, gdzie część trasy przebiegała po sieci normalnotorowej, a część po szerokotorowej. Dotąd takie relacje były obsługiwane wagonami Talgo, które mogły jeździć jedynie 200km/h.
Źródło: Opracowane na podstawie Lok-Report.