Banery i plakaty przypominają o bezpieczeństwie na przejazdach

inforail
12.08.2018 07:37

O akcji#ŻółtaNaklejkaPLK przypomina ponad 300 dodatkowych banerów i kilka tysięcyplakatów.

Od maja do czerwca PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oznakowały14 tysięcy przejazdów kolejowo-drogowych specjalnymi żółtymi naklejkami. Nakażdej z nich, umieszczonej na słupku rogatki lub wewnętrznej stronie krzyżaśw. Andrzeja, są trzy podstawowe dane: indywidualny numer identyfikacyjnyprzejazdu kolejowo-drogowego, numer alarmowy 112, numery „awaryjne”.

– Żółte naklejki na przejazdach kolejowo-drogowych tododatkowe informacje, które mogą uratować życie i zapobiec tragedii na torach.Chcemy, by każdy wiedział, że może liczyć na pomoc, gdy na przejeździe znajdziesię w trudnej sytuacji – mówi Marek Olkiewicz, wiceprezes PKP Polskich LiniiKolejowych S.A.

W przypadku zdarzenia na przejeździe i po połączeniu znumerem 112, kierowca podaje indywidualny numer identyfikacyjny przejazdu.Operator numeru 112 powiadamia specjalnym szybkim łączem służby kolejowe iwstrzymywany jest ruch pociągów.

Aby dotrzeć do wszystkich, kolejarze podczas akcji naprzejazdach kolejowo-drogowych rozdają ulotki o akcji #ŻółtaNaklejkaPLK. Wmediach społecznościowych są wideo-poradniki – jak zachować się na przejazdachi korzystać z informacji na żółtych naklejkach. Dodatkowo o bezpieczeństwieprzypomina 300 banerów obok skrzyżowań torów i dróg. Na stacjach i przystankachjest 4600 plakatów.

#ŻółtaNaklejkaPLK to kolejna akcja dla zwiększeniabezpieczeństwa na przejazdach kolejowo- drogowych. Od 12 lat w ramach kampanii”Bezpieczny Przejazd – Szlaban na ryzyko!” PLK wykorzystują ulotki, plakaty byprzypominać o bezpieczeństwie.

Były prewencyjne symulacje wypadków na przejazdach,happeningi, dodatkowe lekcje w szkołach i spotkania w przedszkolach. Dodatkowoorganizowane są warsztaty dla instruktorów nauki jazdy. Dzięki takiejwspółpracy rocznie około 50 tysięcy początkujących kierowców może otrzymaćdodatkową wiedzę z zakresu bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo–drogowych.

Od kilku lat wykorzystywane są media społecznościowe. Filmyze zdarzeń na przejazdach trafiają do tysięcy internautów, by ostrzec przedniebezpiecznymi zachowaniami na skrzyżowaniu toru i drogi.