TransInfo Archiwum|Inforail|Przewoźnicy|Astana: W Kazachstanie oddano do ruchu nową, 150-kilometrową prywatną linię kolejową
Astana: W Kazachstanie oddano do ruchu nową, 150-kilometrową prywatną linię kolejową
inforail
11.12.2007 13:25
Astana: W Kazachstanie oddano do ruchu nową, 150-kilometrową prywatną linię kolejową
Jak informują agencje Interfax i RŽD Partner, w Kazachstanie zakończono budowę 150-kilometrowej linii kolejowej Szar (Czarsk) —Ust Kamjenogorsk, dzięki czemu nie tylko centrum Kazachstanu uzyskało bezpośrednie połączenie z terenami północno-wschodnimi kraju, ale także stało się możliwe zrezygnowanie z korzystania z 82-kilometrowej tranzytowej linii przechodzącej przez tereny Rosji. Na domiar złego pociągi jadące z Zyrjanowska i Leninogorska przez Ust Kamienogorsk do Czarska i dalej Ałmaty, musiały porządnie nadrabiać drogę, jadąc wokoło przez Głubokoje, Rubcowsk oraz znany z doświadczeń jądrowych Semipalatyńsk.
W uroczystości inauguracyjnej nowej linii kolejowej udział wziął minister transportu i komunikacji Kazachstanu Sjerik Achmetow, z naciskiem podkreślając, że oddanie do użytku nowej linii kolejowej jest równoznaczne z formowaniem własnej, kazachskiej narodowej sieci kolejowej w północno-wschodniej części kraju i likwidacji nienormalnych pozostałości Związku Sowieckiego. Nowa linia kolejowa umożliwi wreszcie przejazd z jednego punktu kraju do drugiego bez konieczności wyjazdu zagranicę i bezsensownego poddawania się uciążliwym odprawom celno-granicznym.
Dlatego niezwykle uprzemysłowionego rejonu kraju, nowa linia kolejowa stworzyła także o wiele szybsze połączenie w kierunku na południe, do Uzbekistanu, Kirgizistanu, Tadżykistanu, Turkmenistanu, Iranu, Afganistanu i Chin. Przewozy towarowe na nowej trasie rozpoczną się już na początku 2008 roku, ale komunikacja pasażerska ruszy nieco wcześniej. Budowa nowej linii kolejowej odbyła się na zasadzie koncesyjnej ze środków prywatnych spółki akcyjnej Inwestycyjny Fundusz Kazachstanu oraz kolejowej spółki akcyjnej Досжантемиржолы—Dosżan Temir Žoły (DTŽ).
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024