Arriva zostaje w kujawsko-pomorskim. Umowa podpisana
Zakończone zostały negocjacje z jednym z przewoźników, który będzie obsługiwał pasażerskie połączenia kolejowe na liniach niezelektryfikowanych w kujawsko-pomorskim.
Urząd Marszałkowski podpisał umowę z Arrivą.
Wracają połączenia na liniach 209 i 215
Treść umowy zakłada, iż zgodnie z nowym rozkładem jazdy na tych liniach kontynuowane będą połączenia pasażerskie. Niestety ze względu na ograniczone możliwości finansowe musieliśmy zrezygnować z niektórych połączeń a także ograniczyć ich częstotliwość. Udało się jednak, co wcześniej nie było pewne, przywrócić połączenia od 18 stycznia 2021 roku na odcinkach liniach nr 215 Laskowice Pomorskie - Czersk oraz 209 Bydgoszcz - Chełmża. Termin ten jest jednak uzależniony od zniesienia obostrzeń wprowadzonych w Polsce w związku z panującą pandemią covid 19. Szczegóły dotyczące rozkładu jazdy na tych połączenia będą omówione i uzgodnione w trybie konsultacji z mieszkańcami miejscowości przez, które przebiegają wyżej wymienione linie kolejowe.
Bez pociągów między Toruniem a Sierpcem
Niestety nie jest wciąż możliwe przywrócenie ruchu pasażerskiego pomiędzy Toruniem a Sierpcem. Jak wcześniej informowaliśmy linia ta wymaga modernizacji i dostosowania przede wszystkim sieci dworców i przystanków kolejowych do obecnej struktury sieci osadniczej.
Dobra stawka
Wynegocjowane stawki z przewoźnikiem Arriva Polska SA w ich jednostkowych wartościach wynoszą 23,63 złotych za pociągokilometr. Urząd Marszałkowski będzie rozliczać się z przewoźnikiem, zgodnie z ustawą o transporcie kolejowym, stosując zasadę rekompensaty, liczonej jako różnice rzeczywistych kosztów realizacji połączenia a przychodami z uzyskanymi z tytułu sprzedaży biletów.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Negocjacje z Polregio trwają
W przypadku linii zelektryfikowanych dotychczas obsługiwanych przez Polregio wciąż trwają negocjacje. Mam nadzieję iż zakończą się kompromisem, który uwzględni możliwości finansowe województwa kujawsko – pomorskiego oraz realne koszty związane z realizacją naszego zamówienia –mówi Piotr Calbecki, Marszałek Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
Jednocześnie pragnę nadmienić iż inaczej jak w przypadku połączeń niezeletryfikowanych, gdzie zmuszeni byliśmy ograniczyć na ich realizację środki finansowe do 40 milionów złotych, na realizacje połączeń na liniach zelektryfikowanych przeznaczyliśmy wyższe środki niż dotychczas o 4 miliony złotych więcej – dodaje.
Wiemy jednak już dziś, że koszty eksploatacyjne w przyszłym roku, według kalkulacji Polregio, będą znacznie wyższe co będzie skutkować, również i w tym przypadku, znacznym ograniczeniem zamawianej przez nas pracy eksploatacyjne i wynikających z tego ograniczeniami w ruchu pociągów – mówi Marszałek.
Ze względu na dobro celu, któremu winny służyć nasze negocjacje, w obecnej chwili Urząd Marszałkowski nie będzie się ustosunkowywać do upublicznionego pisma Zarządu Polregio sp.z.o.o. z dnia 8 grudnia 2020 roku skierowanego do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko – Pomorskiego, a zapewne przesłanego do zaprzyjaźnionych i tylko dobrze o Polregio piszących mediów.
Na podsumowanie negocjacji i sposobu ich przebiegu przyjdzie jeszcze czas. Dziś już jednak muszę się odnieść do stawianych w nim zarzutów skierowanych do Urzędu Marszałkowskiego - w żadnym miejscu nie są uzasadnione i nie zgadzam się z nimi – mówi Marszałek.
O efektach naszych rozmów i negocjacji poinformujemy państwa w miarę zawarcia nowych ustaleń, a także o nowym, obowiązującym od 1 stycznia, rozkładzie jazdy na tych liniach.
Chciałbym jednocześnie potwierdzić i z w przypadku likwidacji połączeń lub ich redukcji zostanie zorganizowana autobusowa komunikacja zastępcza tak aby zminimalizować negatywne skutki koniecznych do wprowadzenia zmian – dodaje.