Arriva we wspólnym bilecie do końca I kwartału, Koleje Mazowieckie mówią nie
Wdrożenie oferty”Wspólny Bilet” przez Przewoźnika Arriva RP zarówno w kasach biletowych jak isystemie BILKOM planowane jest do końca pierwszego kwartału 2020 roku –poinformował wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.
Odpowiadając na interpelację posłanki Pauliny Matysiak wskazałtakże, że przewoźnik „Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o. o. wyraził negatywne stanowiskoco do przystąpienia do sprzedaży za pośrednictwem systemu BILKOM. Jednocześniew ramach Zespołu ds. Wspólnego Biletu ponawiane były prośby o przystąpienie doprojektu.
Pewne problemy są także ze współpracą z KolejamiDolnośląskimi. Jak zaznaczył Bittel jednym z warunków uczestnictwa we WspólnymBilecie jest posiadanie umowy z pozostałymi przewoźnikami o świadczeniekolejowych usług przewozowych, przez co rozumie się także umowy na wzajemnąsprzedaż. Zasada ta dotyczy zarówno sprzedaży w kasach biletowych jak i poprzezBILKOM.
Opóźnienie we wdrożeniu Kolei Dolnośląskich wynika w dużejmierze z wątpliwości przewoźnika w zakresie konstrukcji umów obecnieregulujących zasady wzajemnej sprzedaży biletów pomiędzy przewoźnikami. Zinformacji uzyskanych od przedstawiciela Kolei Dolnośląskich podczas spotkaniaZespołu ds. Wspólnego Biletu w styczniu br. wynika, że Koleje Dolnośląskie są wtrakcie procedowania umowy na wzajemną sprzedaż z Kolejami Wielkopolskimi zuwagi na sąsiedztwo obydwu województw.
Bittel wskazał, że projekt Wspólny Bilet, system BILKOM,Pakiet Podróżnika są wyrazem biznesowych uzgodnień pomiędzy przewoźnikami orazdostawcami systemów. Przyjęty model powoduje z jednej strony oszczędności dla podatnika,z drugiej zaś polega na negocjacjach pomiędzy podmiotami prowadzącymidziałalność gospodarczą. Zatem przedstawiona kwestia mieści się w obszarze kierunkówdziałalności gospodarczej prowadzonej przez przedsiębiorstwa tworzące systemWspólny Bilet.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Wspólny Bilet jest opatrzony kodem QR zawierającym danedotyczące całej podróży.
„