Arriva przejmuje połączenia, PESA serwisowanie taboru
inforail
02.12.2013 09:28
Arriva przejmuje połączenia, PESA serwisowanie taboru
Prywatny przewoźnik Arriva RP przejmie od 15 grudnia większość regionalnych kolejowych przewozów pasażerskich w Kujawsko-Pomorskiem. Firma deklaruje, że ma odpowiednią ilość taboru i przeszkolony personel.
Spółka Arriva RP od sześciu lat obsługuje w Kujawsko-Pomorskiem sieć lokalnych połączeń na liniach niezelektryfikowanych. W przetargach na pozostałe trasy w regionie dotychczas startował tylko jeden przewoźnik – należąca do samorządów wojewódzkich spółka Przewozy Regionalne. W ub.r. podczas kolejnego postępowania ofertę na te połączenia złożyła także Arriva i okazało się, że proponowany przez nią łączny koszt obsługi połączeń zelektryfikowanych był o 6 mln zł mniejszy od oferty Przewozów Regionalnych.
We wrześniu Arriva zawarła umowę na obsługę przewozów między Toruniem a Włocławkiem, połączeń Torunia z Iławą w woj. warmińsko-mazurskim przez Jabłonowo Pomorskie oraz Bydgoszczy z Trójmiastem przez Laskowice Pomorskie i z Piłą w woj. wielkopolskim przez Wyrzysk/Osiek. Firma ma wykonywać te przewozy od 15 grudnia br. do 12 grudnia 2015 roku.
W piątek prezes Arrivy Damian Grabowski poinformował na konferencji prasowej, że spółka zakończyła już przygotowania do przejęcia obsługi nowych tras. Operator dysponuje własnymi szynobusami spalinowymi oraz podobnymi pojazdami i pociągami elektrycznymi użyczonymi przez samorząd województwa kujawsko-pomorskiego.
Zarząd Arrivy porozumiał się z Przewozami Regionalnymi w sprawie wspólnej obsługi niektórych połączeń międzywojewódzkich. W ten sposób organizowane będą m.in. dwa połączenia z Bydgoszczy do Olsztyna i jedno do Iławy.
Dwa bezpośrednie pociągi obsługiwane przez Arrivę wspólnie z Przewozami Regionalnymi połączą Bydgoszcz z Trójmiastem, ale pasażerowie będą mogli korzystać na tej trasie również z połączeń z przesiadką w Laskowicach Pomorskich. Bydgoszcz z Piłą w Wielkopolsce połączy sześć pociągów, z których – na podstawie zawartego porozumienia – trzy będą obsługiwać Przewozy Regionalne i trzy Arriva.
Z rozkładu jazdy po 15 grudnia znikną natomiast połączenia Torunia z Kutnem w woj. łódzkim, które obsługują obecnie Przewozy Regionalne. Łódzki Urząd Marszałkowski nie ma pieniędzy na dopłaty do kursowania pociągów na odcinku tej linii w woj. łódzkim.
Arriva w nowym rozkładzie uruchomi też dwa nowe połączenia bezpośrednie: Bydgoszcz-Grudziądz i Toruń-Brodnica.
Arriva RP była pierwszym prywatnym przewoźnikiem, który zaczął obsługiwać pasażerskie przewozy kolejowe w Polsce. Rozstrzygnięcie przetargu postawiło w trudnej sytuacji kujawsko-pomorski oddział spółki Przewozy Regionalne.
Ta spółka kolejowa bez przetargu otrzyma zlecenie na obsługę połączeń Bydgoszcz-Inowrocław, Toruń-Inowrocław-Gniezno, a także połączeń aglomeracyjnych Bydgoszcz-Toruń-Włocławek. Według dotychczasowych szacunków do obsługi tych tras wystarczy jednak niespełna połowa spośród 700 osób zatrudnionych w kujawsko-pomorskim oddziale PR.
Zarząd Arrivy RP od początku oferował przejęcie części pracowników, głównie obsługi pociągów, z Przewozów Regionalnych, ale zainteresowanie ofertą było znikome, a niektórym pracownikom PR odmówiło zgody na odejście z pracy przed upływem terminu wypowiedzenia. Nie udało się także porozumieć w sprawie serwisowania taboru Arrivy w zakładach naprawczych PR w Toruniu, dlatego mają się tym zajmować warsztaty Arrivy w Nowej Wsi Wielkiej oraz bydgoska Pesa SA.
Arriva RP była pierwszym prywatnym przewoźnikiem, który zaczął obsługiwać pasażerskie przewozy kolejowe w Polsce. Rozstrzygnięcie przetargu postawiło w trudnej sytuacji kujawsko-pomorski oddział spółki Przewozy Regionalne.
Ta spółka kolejowa bez przetargu otrzyma zlecenie na obsługę połączeń Bydgoszcz-Inowrocław, Toruń-Inowrocław-Gniezno, a także połączeń aglomeracyjnych Bydgoszcz-Toruń-Włocławek. Według dotychczasowych szacunków do obsługi tych tras wystarczy jednak niespełna połowa spośród 700 osób zatrudnionych w kujawsko-pomorskim oddziale PR.
Zarząd Arrivy RP od początku oferował przejęcie części pracowników, głównie obsługi pociągów, z Przewozów Regionalnych, ale zainteresowanie ofertą było znikome, a niektórym pracownikom PR odmówiło zgody na odejście z pracy przed upływem terminu wypowiedzenia. Nie udało się także porozumieć w sprawie serwisowania taboru Arrivy w zakładach naprawczych PR w Toruniu, dlatego mają się tym zajmować warsztaty Arrivy w Nowej Wsi Wielkiej oraz bydgoska Pesa SA.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024